Автомобилните производители и анализаторите често се чудят кога растежът при продажбите на електрически автомобили в САЩ ще се ускори след години на сравнително мудно увеличение. В Китай и Европа този преломен момент вероятно вече е настъпил, пише Bloomberg.
И европейският, и китайският пазар изглежда са достигнали през последните две години точката, след която няма връщане назад към двигателя с вътрешно горене, посочва Александра О’Донован, ръководител на отдела по електрическа мобилност в BloombergNEF (BNEF). И на двата пазара делът на електромобилите достига или надхвърля 4% от общите продажби на нови превозни средства към края на 2019 г. През 2021 г. този дял се увеличава съответно до 15% за Китай и 20% в Европа.
BNEF не е очаквал толкова бърз растеж, признава О’Донован. Опитвайки се да разбере защо прогнозите на анализаторите се разминават, тя посочва, че в крайна сметка те са осъзнали, че потребителското търсене в Китай и в Европа в момента движи продажбите, а не единствено държавната политика с фокус върху борбата с изменението на климата. В Китай са продадени общо 3,3 млн. нови електрически коли, докато в Европа обемите достигат 2,3 млн. автомобила с батерии.
„Направи ни впечатление, че тези два пазара са достигнали своите преломни точки“, изтъква О’Донован на годишната среща на BNEF в Сан Франциско. "Това, което знаем сега, е, че тази точка е премината, когато потребителите проявят интерес към електрическите автомобили", добавя тя.
Според О’Донован това се случва, когато делът на електромобилите достигне 10% от общите продажби на нови превозни средства.
По думите ѝ сред следващите пазари, които ще достигнат този преломен момент, попада Южна Корея, където продажбите вече минават границата от 10% през третото тримесечие на миналата година. В същото време делът на електромобилите в Северна Америка не успява да достигне 8%, въпреки че расте, добавя тя.
Въпреки че САЩ изостават в налагането на електромобилите, именно една американска компания владее глобалния пазар, като 2021 г. стана четвъртата поредна година, в която този производител оглавява световните продажби на електрически коли. Водената от милиардера Илон Мъск Tesla Inc. успя да достави 936 хил. електромобила в глобален мащаб през миналата година, което представлява ръст от 87% на годишна база, изпреварвайки с голяма разлика втория BYD. Китайският автопроизводител записа впечатляващите 593 878 продажби на електрически коли, като основният двигател тук остава родният пазар. Интересно е да се отбележи, че от въпросните 936 хил. електромобила Tesla е произвела около 470 хил. в своя завод в Шанхай, Китай.


ДПС-НН се срещна с Радев: Този парламент е приключил своя политически живот
Излъчиха първенците в Общинските ученически игри във Варна
Ето къде няма вода във Варна днес
"Възраждане" при Радев: Ние, българите, искаме нови избори
Двама варненци на 26 и 27 години пребиха мъж за 150 лева
Blackrock смята, че 2026г ще е година на диференциация
Миран от Фед каза, че инфлацията е близо до целта
ЕС затяга санкциите срещу Беларус след хода на САЩ да привлече Минск
След протеста: Идват битки за честни избори, правосъдие и прозрачност във всичко
Страните от източния фланг на ЕС заедно ще търсят пари за отбрана срещу Русия
Audi възражда легенда от 90-те години
Топ 10 на най-бавните коли от 0 до 100 км/ч
Maserati се отказа от 4-цилиндровия си мотор
Завръщането на Skoda Fabia RS зависи от успеха на друг модел
7 от най-красивите двигатели в историята
3 витамина, които са важни за женското здраве
Костадинов повтори след срещата с Радев: Този парламент е изчерпан
Лавров коментира САЩ: Искат да поставят Европа на мястото ѝ
Част от столичен квартал остава без вода утре
преди 3 години "...И европейският, и китайският пазар изглежда са достигнали през последните две години точката, след която няма връщане назад към двигателя с вътрешно горене, посочва Александра ОДонован"Доколко това наистина е така, ще се разбере,когато намалеят или отпаднат държавните субсидии за покупки на електромобили. отговор Сигнализирай за неуместен коментар