Smart Automobile Co., съвместно предприятие между германския автомобилен концерн Mercedes-Benz и китайската Zhejiang Geely Holding Group Co., обмисля набиране на средства като част от плановете за възраждане на емблематичния малък автомобил като изцяло електрическа марка, съобщава Bloomberg, позовавайки се на източници, запознати с темата.
В момента текат дискусии между Smart и съветници, като компанията ще търси финансиране от 500 млн. до 1 млрд. долара чрез продажба на миноритарен дял. В момента марката се оценява на около 5 млрд. долара, като частното финансиране може да привлече интереса на други автомобилни концерни и инвестиционни фондове, посочват източниците, пожелали да запазят анонимност.
Предприятието ще използва приходите, за да се превърне в марка, залагаща изцяло на електрическите превозни средства. Плановете глобалната гама на Smart да стане изцяло електрическа бяха обявени още през 2018 г.
Разговорите продължават като окончателният размер на кръга на финансиране може да бъде променен в зависимост от интереса, добавят източниците.
Mercedes-Benz и Geely, която е собственост на милиардера Ли Шуфу, официално обявиха съвместното предприятие Smart на стойност 5,4 млрд. юана (849 млн. долара) в началото на 2020 г. Като част от споразумението Mercedes-Benz ще отговаря за дизайна на бъдещите модели Smart, докато Geely ще ги изгражда.
Mercedes представи за първи път Smart в Германия през 1998 г., а десетилетие по-късно марката дебютира и в САЩ, като първоначалният двуместен модел бива насочен към градските купувачи, страдащи от недостига на паркоместа. Въпреки надеждите Smart така и не постигна първоначалната цел за 200 хил. продажби на световно ниво.
Въпреки натрупаните загуби малките коли помогнаха на Mercedes в продължение на няколко години да намали средните нива на въглеродните емисии на своя автопарк в съответствие със затягащите се регулации, компенсирайки замърсяването при по-големите модели като GLE. Тази „спасителна“ роля на Smart бързо приключи, след като Mercedes се насочи към по-екологични автомобили, а главният изпълнителен директор на компанията майка Daimler Ола Калениус насочи фокуса към премиум моделите за повишаване пазарната оценка на концерна.
Напоследък Daimler залага на младите купувачи, живеещи в големите китайски градове, за да позиционира добре марката към по-зеленото бъдеще.
След отделянето на звеното за камиони на Daimler през декември, германският автомобилен производител промени името си на Mercedes-Benz Group AG, за да подчертае своята независима роля, докато се насочва към електрическата мобилност.


ДПС-НН се срещна с Радев: Този парламент е приключил своя политически живот
Излъчиха първенците в Общинските ученически игри във Варна
Ето къде няма вода във Варна днес
"Възраждане" при Радев: Ние, българите, искаме нови избори
Двама варненци на 26 и 27 години пребиха мъж за 150 лева
Blackrock смята, че 2026г ще е година на диференциация
Миран от Фед каза, че инфлацията е близо до целта
ЕС затяга санкциите срещу Беларус след хода на САЩ да привлече Минск
След протеста: Идват битки за честни избори, правосъдие и прозрачност във всичко
Страните от източния фланг на ЕС заедно ще търсят пари за отбрана срещу Русия
Audi възражда легенда от 90-те години
Топ 10 на най-бавните коли от 0 до 100 км/ч
Maserati се отказа от 4-цилиндровия си мотор
Завръщането на Skoda Fabia RS зависи от успеха на друг модел
7 от най-красивите двигатели в историята
3 витамина, които са важни за женското здраве
Костадинов повтори след срещата с Радев: Този парламент е изчерпан
Лавров коментира САЩ: Искат да поставят Европа на мястото ѝ
Част от столичен квартал остава без вода утре