Кой автомобил е по-безопасен при сблъсък? С оглед на развитието на технологиите не би трябвало да има съмнение, че това е новата кола, но според мнозина, моделите, произвеждани преди години, имат по-здрави ламарини и съответно са по-здрави, пише Automedia.bg.
В крайна сметка Националната администрация по безопасност на движението в САЩ (NHTSA) публикува любопитна статистика, в която сa включени само случаи на смъртоносни инциденти на пътя, като автомобилите са разделени според годината им на производство.
Оказва се, че при кола, направена през 1984 г., рискът от смъртоносен изход при сблъсък е 55%. В същото време при машина, произведена през периода 2013-2017 г., той е 26%. Тоест за 30 години сигурността се е повишила два пъти.
Който не вярва на статистиката на американците, може да изгледа публикуваното от NHTSA видео, което е заснето още преди две години. И сега организацията само припомня какво нагледно се случва при сблъсък между нов автомобил и такъв на възраст 20-25 години.
В случая в краш-теста участват съвременен Nissan Versa, който се изправя срещу Nissan Tsuru. Вторият модел представлява модернизирана версия на седана Sentra и доскоро се произвеждаше в Мексико. Използваната за изпитанието кола е чисто нова, но няма система ABS, въздушни възглавници и други защитни атрибути, които сме свикнали да виждаме при сегашните коли.
По време на теста двата автомобила се движат със скорост 64 км/ч, след което следва сблъсък между тях. При него предната стойка на Tsuru (червената машина) влиза в салона, а покривът се огъва така, че шофьорът няма шанс да оцелее. В същото време салонът на сивата кола е почти цял.


Вдигат учителските заплати с 10 процента
Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
И. Шнабел от ЕЦБ подкрепя прогнозите за повишение на лихвите
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 2
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Как да развиваме любовта си, когато приоритетите се променят?
Кейти Пери и Трюдо с първи общи кадри в Instagram
Руски сили извършват зверства с цивилни в Мали
Американците не искат Робърт Кенеди-младши в администрацията на Тръмп