Автомобилният концерн Stellantis обяви във вторник, че си е поставил за цел да удвои приходите си до 300 млрд. евро до 2030 г. и да поддържа високи маржове на печалбата, докато дава тласък на представянето на електрически версии на автомобилите си, печелившите SUV модели на Jeep и пикапите RAM, съобщава Ройтерс.
Четвъртият по големина производител на автомобили в света заяви, че цели да има 75 модела електрически автомобили на батерии на пазара и да продава 5 млн. електрически модела годишно до 2030 г.
Stellantis каза още, че ще преследва „слабо зависим от активи“ модел за бизнеса си в Китай, за да намали фиксираните разходи. Компанията очаква електрическите превозни средства да формират 100% от продажбите ѝ в Европа и 50% от продажбите в САЩ до 2030 г.
Концернът каза още, че цели да намали въглеродните си емисии с 50% спрямо 2021 г. до началото на следващото десетилетие.
Производителят очаква да постигне целта си от синергии за 5 млрд. евро от сливането до края на 2024 г., една година по-рано от предишната цел. Компанията бе създадена от сливане на Fiat Chrysler и Peugeot.
Stellantis заяви, че очаква 30% от продажбите да бъдат онлайн до 2030 г., а приходите от продажби от луксозни и премиум автомобили ще се увеличат 4 пъти дотогава.
По-рано през деня главният изпълнителен директор Карлос Таварес обяви създаването на работна група, която да отговаря за санкциите срещу Русия и да следи персонала в Украйна.
Таварес заяви, че бизнесът на Stellantis в Русия представлява около 20 млн. евро по отношение на резултатите и че персоналът в Украйна за момента е в безопасност.
Водещи производители на автомобили, авиолинии и банки ограничиха доставките си, сложиха край на партньорства и осъдиха действията на Русия срещу Украйна.
Таварес заяви, че се надява много скоро да може да обяви сделка с италианското правителство за завод за батерии, който групата иска да построи в страната, след като миналия месец Рим обеща да го подкрепи със стимули за 369 млн. евро.
Заводът за батерии в Термоли, Южна Италия, ще бъде третият на Stellantis в Европа след предишни обявени във Франция и Германия и ще бъде преустроен от съществуваща фабрика за двигатели с вътрешно горене.
Таварес каза, че не очаква глобалният недостиг на полупроводници, който засегна производството в цял свят, да приключи през 2022 г.


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц