Кризата с полупроводниците помрачи отношенията между автомобилните концерни и техните основни доставчици, които не успяха да осигурят чипове за своите клиенти, споделя главният изпълнителен директор на автомобилната група Stellantis Карлос Таварес, цитиран от Bloomberg.
Автомобилните производители продължават да работят с мъгляви перспективи относно доставките на чипове за следващите две години, като това ги принуждава да търсят алтернативни решения, за да разрешат този глобален проблем, изтъква Таварес.
„Ние, автомобилната индустрия, трябваше да бъдем защитени от нашите основни доставчици в тази ситуация“, посочва шефът на Stellantis, която успя да победи Volkswagen при продажбите в Европа през октомври, пред журналисти в Детройт. „Дискусията с тези доставчици е „Какво правите от ваша страна, за да сте сигурни, че това няма да се случи отново?“, добавя Таварес.
След като през голяма част от годината Stellantis се опитваше да си осигури необходимото количество чипове за производството на своите превозни средства, компанията разкри във вторник (7 декември) необвързващо споразумение с Foxconn за производството на четири вида автомобилни чипове. Като заобикаля традиционните доставчици на компоненти, които играят ролята на посредници между автомобилните компании и производителите на чипове, Stellantis ще може да покрие чрез този договор над 80% от вътрешното търсене на полупроводници, изтъква Таварес.
Недостигът на чипове разтърси световната автомобилна индустрия, принуждавайки редица концерни да съкратят или преустановят временно своите операции на няколко пъти от началото на годината, приоритизирайки изграждането на модели с по-висок марж.
Stellantis заяви, че може да загуби над 1,4 милиона превозни средства от своето планирано производство през тази година.
„Много от моите колеги може да ви кажат, че прогнозируемостта за 2022 и 2023 г. все още е много ограничена“, изтъква Таварес.
Ограниченията в областта на полупроводниците накараха Stellantis да търси нови възможности за ограничаване на разходите чрез намаляване сложността при компонентите, добавя Таварес. Предварителното споразумение с Foxconn изисква чиповете да бъдат налични за интегриране в превозните средства през 2024 г., което ще помогне за стабилизиране на веригите на доставка, изтъкват от Stellantis.
Доверието на компанията в традиционните доставчици за осигуряване на чипове е разклатено и не е ясно дали ще се възстанови, признава Таварес.
„Ще знаем отговора след няколко месеца“, споделя той. „Много зависи от това каква видимост ще имаме от тях през 2022-2023 г.“, добавя шефът на Stellantis.


Част от голям варненски квартал остава без вода днес
Без ток във Варна на 17 декември
Мачовете по ТВ днес (17 декември)
Виц на деня - 17 декември
Две партии са на консултации при президента днес
Петролът поскъпна след американската блокада на танкери край Венецуела
Мислехте, че търсенето на бензин е достигнало пик през 2019 г.? Опитайте пак
BNEF прогнозира забавяне на глобалния растеж на слънчевата енергия за първи път
Преходът към електрически автомобили се разнищва бавно, после изведнъж
Настъпва умора от биткойн, като токенът се насочва към четвърта годишна загуба
10 дизелови седана, които са по-успешни от бензиновите си аналози
Mercedes показа най-бляскавия Unimog в историята
Официално: ЕС се отказва от забраната на ДВГ през 2035
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
МОН след скандала с камери в тоалетни: Срещу директора има сигнали само за учебния процес
Rolling Stones отменят турне'26 заради артрита на Кийт Ричардс
Коледни влакчета тръгват в центъра на София
Мирчев: Трудното за България предстои, ангажиментът към протестиращите не е приключил
Кристоф Де Мил: Имаме всичко необходимо, за да бъдем номер едно