Японският автомобилен концерн Toyota Motor Corp. обяви, че възобновява работата в завода на своето съвместно предприятие в китайския град Тиендзин, след като мерките за ограничаване на разпространението на COVID-19 принудиха компанията по-разно през януари да прекрати работа.
Фабриката, която Toyota управлява съвместно с FAW Group, остана затворена от 10 януари за 11 дни, съобщава Ройтерс, цитирайки говорител на компанията.
Въпреки че до края на миналата година концернът успя да се предпази до голяма степен от проблемите с глобалните вериги на доставка, приключвайки 2021 г. като най-продавания производител в глобален мащаб и в САЩ, измествайки на американския пазар дългогодишния лидер General Motors, сега Toyota очаква да пропусне своите производствени цели за фискалната година, приключваща в края на март.
Китай, който се придържа към политика на „нулева толерантност към COVID“, се затруднява да ограничи разпространението на силно заразния омикрон вариант на коронавируса, докато се готви за домакинството на Зимните олимпийски игри.
В сряда Китай обяви блокирането на няколко въздушни международни линии поради ръста в броя на заразените с COVID-19.
Властите в няколко китайски града изискват пристигащите от Тиендзин да бъдат поставени под карантина, а много от тях насърчават хората да не пътуват по време на честванията на китайската Нова година.
И докато Toyota възобновява производството в Китай, компанията ограничава допълнително това в Япония. Поради недостига на полупроводници концернът ще свие производството за януари с 65 хил. превозни средства, или с 18 хил. повече спрямо обявените през миналата седмица планове.
Компанията ще се опита да компенсира загубеното производство през февруари, за да се опита да постигне целта за фискалната година, приключваща в края на март, от 9 млн. превозни средства.
Миналата седмица Toyota заяви, че очаква да пропусне своята годишна производствена цел поради недостига на компоненти.
В средата на декември компанията представи план, с който се ангажира да инвестира 8 трлн. йени (70 млрд. долара) за електрифициране на своите автомобили до 2030 г., половината от които ще бъдат заделени за разработване на нова гама електрически превозни средства, тъй като концернът се стреми да се възползва от растящия пазар на чиста мобилност, привличащ все повече инвеститори.
Новите цели на Toyota бележат продължаващия устрем на традиционните автомобилни производители да увеличат своето присъствие на пазар, доминиран от нови играчи като Tesla Inc., която се превърна в най-ценната автомобилна компания в света с пазарна капитализация от над 1 трлн. долара – повече от общата оценка на Toyota, VW, Daimler, Ford и General Motors.


29 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
Варненският окръжен съд прие последните за 2025 г. стажант-юристи
Протестиращите в подкрепа на Коцев с приз от Българския хелзинкски комитет
Нов рекорд: Вижте кое е кучето с най-дълъг език в света
Подпалиха колите на жена в София (СНИМКИ/ВИДЕО)
Тръмп ги помилва за "6 януари". Сега те искат милиони долари
Mercedes има аргументи за $1,1 млрд. против забраната на нови ДВГ от 2035 г.
Цв. Узунов: Перспективите пред българската икономика са умерено оптимистични
Празни супертанкери се надпеварват за суров петрол
Складирането на петрол в Китай замъглява перспективите на търсенето
Войната срещу автомобила: 20 непознати факта
Volkswagen Group се отърва от легендарно дизайнерско студио
Пет култови кросоувъра от началото на века, които си заслужават
Самолет кацна върху автомобил на магистрала
Европа се опита да спре китайците, но в крайна сметка им помогна
Нинова с прогноза: БСП и ИТН няма да влязат повече в парламента
Белобрадова: Борисов отдавна виждаше накъде отиват нещата
Фон дер Лайен е начело на класация на "Форбс" за най-влиятелните жени в света
Еврогрупата одобри присъединяването на България към ЕСМ
Меркурий в Стрелец на 11 декември - откриваме новото