Германският автомобилен концерн Volkswagen Group заяви, че лошото планиране от страна на неговите доставчици е задълбочило кризата с недостига на чипове, който засегна сериозно световната автомобилна индустрия. Групата подчерта, че още в средата на миналата година е била предупредила своите снабдители, че очаква бързо възстановяване на индустрията до края на 2020 г., съобщава Automotive News Europe.
През декември VW беше първият производител на автомобили, който предупреди за криза при доставката на чипове, която принуди много концерни да спрат или да редуцират своето производство, тъй като производителите на полупроводници не могат толкова бързо да отговорят на нарасналото търсене от страна на автомобилния сектор.
През април миналата година компанията заяви на доставчиците си, когато голяма част от производството на автомобили в световен мащаб беше спряна поради пандемията на коронавируса, че очаква силно възстановяване през втората половина на 2020 г. Ройтерс.
Групата споделя, че още през ноември тя е била предупредена от един от своите доставчици за проблемите с доставките на чипове.
„Обявихме своите прогнози достатъчно рано“, изтъкват от VW. „ Ако доставчиците не се доверяват на нашите оценки и залагат на собствените си прогнози, трябва да бъдем информирани веднага. Това не се е случило“, добавят от компанията.
Въпросът за това кой е отговорен за недостига на чипове може да играе ключова роля при решаване на всякакви правни спорове. Преди месец VW заяви, че води преговори с основните си доставчици относно възможни искове за обезщетение.
Настоящият недостиг се разглежда като резултат от комбинация от фактори, тъй като производителите на автомобили се конкурират с индустрията за потребителска електроника за доставките на чипове.
От VW посочват, че различните прогнози за търсенето могат да обяснят настоящия проблем, което е накарало компанията да предупреди, че предлагането на чипове ще остане ограничено през първата половина на 2021 г.
Германските компании Continental и Robert Bosch са двата най-големи автомобилни доставчика в света. Представители на двата концерна заявиха, че няма да коментират отношенията със своите клиенти.
От Bosch изтъкват, че компанията прави всичко възможно, за да поддържа клиентите си снабдени и да сведе до минимум въздействието от недостига на компоненти, добавяйки, че е в ежедневен контакт с доставчици и клиенти.
VW, която получава чипове чрез посредници, заяви по-рано този месец, че ще обмисли покупки директно от производители, за да защити доставките.


Идват коледните банкети: Как да се забавляваш, без да рискуваш кариерата си?
До дни ще се родят първите бебета, създадени с помощта на изкуствен интелект
Какви защити имат евробанкнотите и как да разпознаем истинските?
Броят на чужденците в Европа се увеличава, нужни са за работна ръка
Какво вещаят звездите за 2026 година?
Инвеститорите се обръщат от AI към компании от по- консервативните сектори
Европейските народи трябва да променят мисленето си по отношение на войната
AI трябва да задава повече въпроси на децата ви
Старомоден лек за отслабващото доверие в правителството
Китай отхвърля чиповете H200 на Nvidia, надхитряйки стратегията на САЩ
Volkswagen попадна в капан
Stellantis иска да увеличи пазарния дял, но някои марки са изложени на риск
Японците са лидери по надеждност и при колите на старо
Грешка ли е да сменяте единствено амортисьорите
10 много яки функции на новия Mercedes GLB
Георгиев: Само за миналата година са 106 присъдите за сексуални посегателства срещу деца
Тихомир Безлов: Големият проблем за политиката в страната ни е, че няма устойчивост
Максимумът на метеорния поток Геминиди за 2025 г. ще настъпи утре
Станишев: Никога не бих оставил страната в такава ситуация