Американското звено на Volkswagen Group ще си партнира със стартъпа Redwood Materials за рециклиране на батерии от електрически автомобили на германската група в САЩ, съобщава Ройтерс.
VW е поредният голям производител на автомобили, който сключва договор с Redwood. Стартъпът вече си партнира с концерни като Toyota Motor Corp., Ford Motor Co. и Volvo Cars.
Redwood, най-голямата компания за рециклиране на литиево-йонни батерии в САЩ, планира да намали разходите за батерии чрез масово доставяне на материали, получени от рециклирани клетки. Тя се стреми да произвежда достатъчно анодни и катодни компоненти за повече от 1 милион електромобили годишно до 2025 г.
Главният изпълнителен директор на VW Group of America Скот Кио заяви, че партньорството с Redwood ще „ни помогне да ускорим налагането на електромобилите в Америка“.
Германската група, най-големият производител на леки коли в Европа по пазарен дял и втори в света, обяви, че иска да увеличи дела на електромобилите при продажбите си в САЩ до 55% през 2030 г.
Redwood вече подписа споразумения за рециклиране с производителите на батерии Panasonic Corp. и Envision AESC, както и с Amazon, която е и инвеститор в стартъпа.
Компанията е основана от Джей Би Стробъл, съосновател на Tesla Inc., който заяви, че мисията му е да „създаде местна верига на доставки за батерии“ със затворен цикъл, която в крайна сметка да може да намали зависимостта на страната от външни доставчици на суровини.
Redwood обяви, че ще работи с повече от 1000 дилъри на VW и Audi в САЩ за възстановяване и рециклиране на батерии в съоръженията си в Невада, включително за повторно производство на електродни компоненти от материали като кобалт, никел, литий и мед.


Идват коледните банкети: Как да се забавляваш, без да рискуваш кариерата си?
До дни ще се родят първите бебета, създадени с помощта на изкуствен интелект
Какви защити имат евробанкнотите и как да разпознаем истинските?
Броят на чужденците в Европа се увеличава, нужни са за работна ръка
Какво вещаят звездите за 2026 година?
Инвеститорите се обръщат от AI към компании от по- консервативните сектори
Европейските народи трябва да променят мисленето си по отношение на войната
AI трябва да задава повече въпроси на децата ви
Старомоден лек за отслабващото доверие в правителството
Китай отхвърля чиповете H200 на Nvidia, надхитряйки стратегията на САЩ
Volkswagen попадна в капан
Stellantis иска да увеличи пазарния дял, но някои марки са изложени на риск
Японците са лидери по надеждност и при колите на старо
Грешка ли е да сменяте единствено амортисьорите
10 много яки функции на новия Mercedes GLB
Георгиев: Само за миналата година са 106 присъдите за сексуални посегателства срещу деца
Тихомир Безлов: Големият проблем за политиката в страната ни е, че няма устойчивост
Максимумът на метеорния поток Геминиди за 2025 г. ще настъпи утре
Станишев: Никога не бих оставил страната в такава ситуация