Шведският производител на камиони Volvo Trucks, част от групата на Volvo, планира да създаде мащабно производствено предприятие за батерийни клетки, чийто капацитет ще бъде разширяван постепенно до 2030 г., съобщава Ройтерс. По този начин компанията ще може да отговори на нарастващото търсене на зелен транспорт без емисии.
„Налице е силно търсене от страна на нашите клиенти и до 2030 г. амбицията ни е поне 35% от продуктите, които продаваме, да са електрически“, изтъква главният изпълнителен директор на концерна Мартин Лундстед. „Това увеличение ще изисква големи количества високопроизводителни батерии, създадени с помощта на чиста енергия и представлява логична следваща стъпка за нас като включим производството на батерии в нашия бъдещ индустриален отпечатък“, добавя той.
Батериите ще бъдат интегрирани в търговските превозни средства на Volvo като камиони, автобуси и строителна техника.
Строежът на фабриката в Швеция ще се осъществи съвместно с партньори, посочват от компанията.
Volvo отчете силна печалба за второто тримесечие, надминавайки пазарните очаквания, след като компанията повиши цените, за да компенсира по-високите производствени разходи. Коригираната оперативна печалба за трите месеца до края на юни възлиза на 13,75 млрд. крони, надминавайки средната прогноза за 12,5 млрд. крони. Нетните продажби се увеличиха с 31% до 118,9 млрд. крони на фона на добра инерция в продажбите на превозни средства и в сервизния бизнес.
"Имахме допълнителни разходи, свързани с прекъсвания на веригата за доставки, както и по-високи разходи за материали и продължаваме да работим проактивно и успешно с управление на цените, за да смекчим тези ефекти", посочва Лундстед.
След няколко месеца тежки прекъсвания на веригата за доставки Volvo заяви, че все още работи, за да успее да отговори на натрупаното търсене. Компанията ограничи приемането на нови поръчки, за да скъси времето за изчакване и в отговор на инфлацията. Вторият по големина производител на камиони в света обяви също, че е в повишена готовност за промени в търсенето, тъй като икономическите перспективи стават по-несигурни.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Защо полетът на бомбардировача B-2 Spirit струва толкова скъпо?
Как американската товарна жп индустрия стана по-мръсна от въглищните електроцентрали
Тимъти Шаламе и Кайли Дженър си взимали почивка, но още са заедно
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба