Pinterest предупреди за забавяне на растежа на броя на потребителите си на своя най-важен пазар – знак, че отварянето на икономиките кара много потребители да погледнат отвъд социалните мрежи в търсене на развлечения и възможности за свързване с другите. Цената на акциите на Pinterest се сви с повече от 7% по време на следборсовата търговия, пише Bloomberg.
Компанията обяви, че средният ръст на броя на потребителите в САЩ „ще остане почти без промяна“ през второто тримесечие спрямо същия период година по-рано.
Услугата се оказа сред печелившите от коронавирусната пандемия, тъй като Covid-19 принуди хората да прекарват повече време у дома и да търсят вдъхновение онлайн. Това накара рекламодателите да похарчат повече средства, за да достигнат до тези потребители. Към края на март тази година продуктовите търсения от потребители са били над 20 пъти повече спрямо тези през първото тримесечие на 2020 г., твърди команията.
Сега, след като са поставени повече от 1 млрд. дози от ваксините срещу Covid-19 според Bloomberg, потребителите започват да прекарват все повече време навън. Част от тях вероятно няма да използват социалните мрежи и други интернет услуги толкова активно.
Приходите от продажби за първото тримесечие са надминали прогнозите на анализаторите благодарение на по-големите разходи на малките и средноголеми рекламодатели. Освен това компанията се е справила по-добре и с генерирането на средства на международните пазари. Приходите са нараснали със 78% до 485 млн. долара. Wall Street очакваше 472 млн. долара по данни на Bloomberg.
Компанията е достигнала 478 млн. месечни потребители към края на първото тримесечие, или с 30% повече спрямо година по-рано. Този ръст съответства на прогнозата на анализаторите.
Като се изключат някои елементи, Pinterest генерира печалба от 11 цента на акция, което надвишава очакванията. Компанията обяви, че ще „продължи да се справя с несигурностите“, свързани с пандемията – предупреждение, което отправи към инвеститорите и през предходното тримесечие.
Pinterest все още генерира повечето си средства от реклама в Съединените щати, но наскоро обяви план за разширяване на рекламния си бизнес в Южна Америка. Близо 80% от потребителите на компанията живеят извън Съединените щати, но междунардоният бизнес носи едва една пета от общите приходи.
Pinterest обяви, че очаква приходите ѝ да нараснат с около 105% на годишна база през второто тримесечие – по-силен растеж от прогнозата на анализаторите. През първото тримесечие базата от месечни потребители в САЩ се е увеличила с 9% спрямо година по-рано.
Още технологични новини вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Тръмп: Зеленски не е готов да подпише мирното ни предложение
"Продължаваме промяната": Преработеният бюджет е за кошчето
Облачно време в цялата страна днес
От полицията във Варна отговориха на обвинения към КАТ
Предупреждават за опасности в планините
Тръмп е разочарован от реакцията на Зеленски към плана Белият дом за мир
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Петролът се стабилизира с фокус върху покупките от Индия и атаките на Украйна
OpenAI се превръща от спасител на фондовия пазар в бреме
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Проф. Павлов: Държавата ни започва от 632 г., Кубрат е първият български владетел
50-годишната гимнастичка Чусовитина се готви за квалификациите за Олимпиадата 2028
Евакуират още четирима от екипажа на танкера
Гнусно: Фен запали снимка на Асен Митков, Левски защити халфа