Съвместен проект между Министерството на туризма и Viber направи платформата iLoveBulgaria достъпно за всички потребители на приложението в България.
Министерство на туризма е първото в света, което пуска услуга с възможност за директно споделяне на туристически обекти чрез Chat Extension на Viber.
Всички, които използват Viber на телефоните си в България, вече ще могат да получават информация за българските туристически обекти чрез директната връзка между приложението и платформата iLoveBulgaria, обяви министърът на туризма Николина Ангелкова, цитирана от пресцентъра на ведомството.
Свързването ще даде възможност всичко, което е включено или се добавя към мобилно приложение и уебсайт на iLoveBulgaria, автоматично да се показва и във Viber. Потребителите ще могат да откриват и да си препращат снимки и информация в чата за националните ни обекти.
Министерството на туризма и iLoveBulgaria сме първи в България и едни от първите в света, които имат възможността да осигуряват съдържание във Viber Chat Extension, посочи Ангелкова. Тя напомни, че дигитализацията е основен акцент в годишната програма за национална туристическа реклама за 2018 г.
При старта си проектът iLoveBulgaria включваше 100-те национални туристически обекта и нови забележителности от редица общини по черноморското крайбрежие и вътрешността на страната, припомни министърът. След сканиране на QR кода им посетителят се „озовава“ сред уникални за туриста маршрути. Сега се работи и по видеоклипове на обектите. След като са готови, те също ще са достъпни през чата на Viber, уточни министърът.
В момента в платформата има над 250 национални туристически обекта, а общо местата, включени в нея, са над 5 хил., каза Веселин Василев, изпълнителен директор на iLoveBulgaria.
Повече от 2 млн. са потребителите на Viber в България, а по света те достигат над 900 млн., съобщи Атанас Райков, директор бизнес развитие на Viber за Централна и Източна Европа. Той каза, че чрез новата услуга само с две кликвания ще може да се открие даден туристически обект.
За изпълнението на проекта не е нужно финансиране, каза Николина Ангелкова. Тя обясни, че договорът между Viber и iLoveBulgaria е на бартерен принцип, при което платформата предоставя информация за места, а приложението - канала за разпространение.
Световни проучвания показват, че употребата и значението на интернет нараства. Две трети от туристите, които пътуват с цел почивка, организират ваканцията си през интернет. За една година - от юли 2016 г. до юли 2017 г., резервациите чрез мобилни устройства са се увеличили с 37 на сто. Освен това 95% от пътуващите с цел почивка четат най-малко 7 препоръки, преди да резервират почивката си, посочват от Министерството.
Осем от 10 туристи биха предпочели персонализирани маршрути чрез проследяване на цифровия им профил. Само за една година потребителите на интернет са се увеличили с 10%, а ръстът при социалните мрежи е 21 на сто, показват още данните на ведомството.


Вдигат учителските заплати с 10 процента
Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
И. Шнабел от ЕЦБ подкрепя прогнозите за повишение на лихвите
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 2
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Мутация на грипа във Великобритания може скоро да дойде у нас
Европа може да разчита само на себе си, загуби САЩ като приятел в нужда
Как да развиваме любовта си, когато приоритетите се променят?