Главният маркетинг директор Кийт Уийд заяви, че фирмата ще разглежда внимателно как работи с подобни влиятелни личности и призова други марки да обърнат внимание как могат да избегнат измами в социалните мрежи. Unilever има общ рекламен бюджет от над 7 млрд. евро.
Маркетингът с популярни личности става все по-важен за брандовете, които искат да използват добре познати и доверени лица за реклама на техните продукти в социалните мрежи. Някой със 100 хил. последователи може да спечели 2000 долара за промоционален туит например, а колкото повече последватели има, толкова повече пари получава.Някои влиятелни личности обаче могат да се изкушат да си купят последователи, които могат да са ботове, а това означава, че промоционалното съдържание не се вижда от реални хора. През януари статия в The New York Times посочи, че компания, наречена Devumi, продава последователи в Twitter на хора, сред които телевизионни звезди и добре познати спортисти. Всеки отделен бот обикновено се продава за няколко цента.
Devumi отрече обвиненията още през ноември.Ключът към подобряването на ситуацията е тристепенен: изчистване на системата от влиятелни личности чрез премахването на подвеждащото ангажиране; марките и влиятелните лица да станат по-информирани за използването на нечестни практики; и подобряване на прозрачността от страна на социалните мрежи, за да се помогне на брандовете да измерват влиянието“, коментира Уийд.
"Трябва да предприемем незабавни действия, за да изградим наново доверието, преди то да си е отишло завинаги“, обясни още той.Доверието в социалните мрежи е в „криза“ според Карол Потър, президент за Европа и главен изпълнителен директор на пиар агенцията Edelman.


Нов рекорд: Вижте кое е кучето с най-дълъг език в света
Подпалиха колите на жена в София (СНИМКИ/ВИДЕО)
Година затвор за варненски насилник, пребивал майка си и баба си за пари
Какво време ни очаква в петък?
Общината иска пари от Европа, за да осигури доброволците във Варна
Празни супертанкери се надпеварват за суров петрол
Складирането на петрол в Китай замъглява перспективите на търсенето
Новият модел на DeepSeek може отново да разтърси света през 2026 г.
Дезинформацията подкопа COP30 и възможностите за рационален икономически дебат
Най-лошата година за саудитските акции от 10 г. насам стресна трейдърите
Войната срещу автомобила: 20 непознати факта
Volkswagen Group се отърва от легендарно дизайнерско студио
Пет култови кросоувъра от началото на века, които си заслужават
Самолет кацна върху автомобил на магистрала
Европа се опита да спре китайците, но в крайна сметка им помогна
Левски разби "тигрите" от Бистрица и е на 1/4-финал за Купата
Дигиталният свят изкушава! Родители, общувайте с децата си
Unfold the Moment: Глобална премиера на нов безкомпромисен сгъваем смартфон - Huawei Mate X7, и FreeClip 2 с ново ниво на комфорт и елегантност
Почина баскетболният треньор Иван Евстатиев
Гуинет Полтроу и синът ѝ заедно на събитие, Моузес е одрал кожата на баща си