Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Софтуер

Слаби резултати сринаха акциите на Slack с 15%

По-малко от 1% от клиентската база на Slack се състои от големи клиенти, които харчат повече от 100 000 долара годишно

Слаби резултати сринаха акциите на Slack с 15%

Снимка: Ройтерс

Акциите на Slack Technologies Inc. поевтиняха в следборсовата сесия в САЩ, след като компанията обяви, че очаква по-бавен растеж на приходите от продажби през втората половина на годината, сигнал, че силната конкуренция може да доведе до забавяне на растежа на производителя на софтуер.

Приходите ще са в диапазона между 154 млн. до 156 млн. долара през фискалното трето тримесечие, което представлява увеличение с 46% до 48%,  на годишна база, обяви в сряда базираната в Сан Франциско компания. Средната оценка на анализаторите бе за 154,2 милиона долара, показват данни, събрани от Bloomberg. 

Още по темата

В периода, приключил на 31 юли, приходите скочиха с 58% до 145 милиона долара. Slack отчете коригирана загуба от 14 цента на акция за тримесечието, в сравнение с оценките на анализаторите за загуба от 19 цента.

Slack отчете резултати за първи път, откакто извърши директно листване на фондовата борса в Ню Йорк през юни, което направи производителя на софтуер публично търгувана компания. Въпреки че има безплатна версия на софтуера на компанията, главният изпълнителен директор Стюарт Бътърфийлд се стреми да увеличи броя на големите компании, които си плащат за използване на комуникационния продукт за работното място. Slack ще трябва да поддържа нарастващ темп на растеж, за да угоди на инвеститорите, докато се конкурира с най-големия световен производител на софтуер, Microsoft Corp., както и с Alphabet Inc. и Facebook Inc.

„Темпът на растеж ще намалее", казва Бътърфийлд в интервю. „Но това все още е много силен растеж. Това, което правим, е да се съсредоточим върху стойността, която създаваме за клиентите. Това ще бъде дълга трансформация“, каза той. 

Още по темата

Акциите на Slack се сринаха с около 15% при разширената следборсова сесия след обявяването на резултатите. Иначе книжата поскъпнаха с 20% до 31,07 долара от пускането си на пазара насам, въпреки че това представлява поевтиняване от около 20% спрямо върха им от 38,62 долара, достигнат в първия ден на борсовата търговия на 20 юни.

Компанията отчете нетна загуба до 360 милиона долара, или 98 цента на акция, спрямо загуба от 31,9 милиона долара, или 26 цента, за периода година по-рано.

Slack беше един от най-обсъжданите еднорози в Силициевата долина, след като набра около 1,3 милиарда долара общо финансиране при стойност от 7,1 милиарда долара в кръг на финансиране през август 2018 г. Компанията се стреми да подчертае, че прави повече от платформа за офис съобщения, където служителите разговарят с помощта на мемета, GIF файлове и емоджита. Системата се свързва с други приложения на компаниите, за да се оптимизират корпоративните работни потоци.

Компанията повиши прогнозата си за продажби за фискална 2020 г. до между 603 млн. и 610 млн. долара, което би означавало годишен темп на растеж от 51% до 52%. Но средната стойност не отговори на очакванията на анализаторите за 607,2 милиона долара.

За Slack ключът към растежа е стимулирането на търсенето сред големите корпорации. По-малко от 1% от клиентската база на Slack се състои от големи клиенти, които харчат повече от 100 000 долара годишно, твърди анализаторът на Bloomberg Intelligence Андрю Айзенсън.

Успеваемостта на компанията да печели големи клиенти също се забавя през тримесечието. Броят на тези нови клиенти е нараснал със 75% до 720 в сравнение с година по-рано, но това е по-бавно от темповете от фискалното първо тримесечие. Освен това представлява спад от 97% по този показател спрямо година по-рано.

Макар че платената база от клиенти на Slack се увеличи с 5000 за тримесечието до 100 000, темпът на растеж се забавя - до 37% в сравнение с 55% година по-рано. 

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Софтуер
Amazon навлиза в облачния гейминг, а това е лоша новина за Microsoft и Google