Inditex, най-голямата компания за търговия на дребно с облекло в света, която е собственик на веригата Zara, е изправена пред засилващата се конкуренция на по-млади онлайн играчи като Boohoo.com и Missguided. Те създават дрехи по-бързо (от дизайна до момента на продажба минава едва седмица) и освежават сайтовете си всеки ден със стотици нови стоки.
В опит да се задържи на гребена на вълната испанската компания разработва нови технологии, сътрудничи си с технологични фирми и наема таланти от стартъп компании.
Успехът или провалът на тези усилия може да определи дали Inditex ще успее да се приспособи към променящата се среда в търговията с облекло, където се очаква Amazon да изпревари Macy's като най-големия продавач на дрехи, който обслужва американците.
В по-широк смисъл това може да покаже също дали моделът за комбиниране на онлайн продажби с голяма мрежа от физически магазини може в крайна сметка да надделее на пазара на масовата мода.
Inditex има иновационно подразделение, начело на което са бившият телекомуникационен инженер Алехандро Ферер и основателят на стратъп Давид Алайон.
Подразделението изпробва начини за подобряване на работата със складовите наличности. То работи заедно с калифорнийската Fetch Robotics, за да тества роботи, които да работят в складовете, посочва компанията.
Подразделението си партнира и с производителя на чипове Intel за създаване на устройства, които могат бързо да измерват обема на дрехи в кашони.
Екипът изпробва технологии, които биха могли да оптимизират актив, какъвто конкурентите им нямат - физическите магазини. Inditex посочва, че вниманието е насочено към области като "локационна интелигентност", ултразвукова технология за проследяване на стъпки в магазините, както и виртуални асистенти, които да помагат на клиентите.
"Локационната интелигентност" позволява на мобилни приложения да преминават в режим "в наличност", когато в магазина влезе клиент, така че той да може да локализира стоките и да получи оферти.
Според източник Inditex е разработил партньорство и с технологични компании като Jetlore, която използва изкуствен интелект, за да прогнозира поведението на клиентите, и испанския стартъп за големи данни El Arte de Medir.
Zara става пионер в концепцията за "бърза мода" през 80-те. Тя е първата компания, разработила метод за скоростно приспособяване към променящите се тенденции, като използва бързи вериги за доставка. Концепцията се основава на производство, близо до централата, за да се съкрати времето от началото на дизайна до излагането на стоките в магазините до около три седмици.
Бързорастящите нови компании, които навлизат на пазара, необременени с големи магазини, обаче установяват производството си още по-близо до дистрибуцията и непрекъснато освежават асортимента.
Boohoo, основана през 2006 година в британския град Манчестър, работи в режим "пробвай и повтори". При него се произвеждат малки партиди стоки и се увеличава производството на тези от тях, които се продават най-добре.
Над половината от продуктите се правят във Великобритания и влизат в продажба две седмици след началото на дизайнерския процес.
Missguided, чиято централа също е в Манчестър, твърди, че може да съкрати това време дори до седмица.
Моделът на Inditex се базира на производство близо до централата й в Галиция, Северна Испания, така че поръчките да могат да бъдат разпратени бързо до мрежата й от над 7 хил. магазина по света. Доставчиците й са предимно в Испания, Португалия, Турция и Мароко вместо в традиционните центрове за производство в Азия.
/БТА/


Танкерът „Кайрос“ е в стабилно положение, предстои извеждането му на безопасно място
Училището за деца с нарушено зрение във Варна празнува РД с концерт
Съветници на Слави Трифонов му обърнаха гръб заради дружбата с Борисов и Пеевски
Убиха известен оперен певец
Протест и шествие срещу властта във Варна (ВИДЕО)
Банковото финансиране за сектори със структурни проблеми у нас може да намалее
Шансът на българския бизнес е в иновации за по-ниски разходи за труд и енергия
Над 500 000 бягат от сблъсъка Тайланд-Камбоджа, Тръмп призовава за мир
Усилията на България за просперитет изискват промяна в структурата на данъците
Студентските съвети могат да са мост между образованието и бизнеса
Мъж паркира Ferrari на балкона си, за да разбере, че Виена не е Дубай
С кого ще се конкурира новата суперкола на Toyota
Основните прилики между класическото Renault 5 и новото ЕV
Блокче глина може да направи чудеса при почистване на автомобила
Citroen направи щур ван със спалня и киносалон
Земетресение с магнитуд 6,5 бе регистрирано днес в японската префектура Хокайдо
Тенденции при дрехите за коледните празници
Дрога, ножове и боксове: Близо 20 души са задържани на протеста в София
Как домът ви да ухае на Коледа?
Атанасов на протеста: Вие сте нашата сила, няма връщане назад