Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Стратегии

Възможно ли е бизнес мисленето в детски игри?

Популярното в предимно големите корпорации дизайн мислене достига до децата по лесен и завладяващ начин

Възможно ли е бизнес мисленето в детски игри?

Снимка: Red Paper Plane

Възможно ли е бизнес мисленето да се приложи в игрите на деца? При това малки деца – на възраст от едва 3 -4 години? Очевидно е възможно, а по-радостното е, че една млада и широко усмихната жена заедно със съпруга си направо е осъществила тази идея.

И двамата работят в сферата на управленското консултиране и, подобно на повечето родители, мечтаят да прекарват колкото се може повече пълноценно време с децата си. Бързо осъзнават, че едва много малка част от заниманията и играчките за деца във възрастта между 3 и 6 години са в отговор на реалните способности и потенциал на малчуганите, а освен това се оказват и скучни за възрастните. И така – представяме ви Цветелина и Георги Камови, създатели на проекта Red Paper Plane. С негова помощ популярното в предимно големите корпорации дизайн мислене достига до децата по лесен и завладяващ начин - с поредица от предизвикателни и творчески мисии. От по няколко минути на ден, но за продължителен период от време.

„Всичко започна като личен проект, свързан с мен и моето дете. Тогава синът ми беше почти на 4 години и осъзнахме, че има нужда от различен вид занимание от тези, които са по-масово разпространени на пазара. И понеже в нашето семейство темата за иновациите е широко разпространена, си помислихме, че на тази възраст децата вече биха могли да експериментират с идеи и концепции. Те имат огромен потенциал. Креативността им е огромна. Вече влизат в момент, в който по-осъзнато могат да боравят с това, което създават. Как бихме могли да отговорим на този огромен потенциал, така че да го използваме максимално? И така, водени от метода, който прилагаме – дизайн мислене с компании, решихме, че ще е забавно да го пробваме с деца“, казва Цветелина Камова.

В началото Цветелина я пише под формата на инструкции, но след като я изпраща на приятели, се оказва голям хит. В следващите седмици тя създава по една нова мисия на седмица, а все повече хора се присъединяват към малкото общество, което иска да ги играе. Малко след това с Камови се свързват и първите учители, с което започва естественият растеж на идеята.  

„Учителите казаха – ние се опитваме да адаптираме това, което сте направили, за групи с деца, и се получава прекрасно“.

По-късно се създава и специалната програма за училища и подобни заведения.

Дизайн мисленето обаче не е много познат в България метод. Това е процес за креативно решаване на проблеми, който стимулира редица качества у всеки човек. Най-същественото вероятно е умението постоянно да променяш средата около себе си, като я подобряваш, воден от любопитството и творческата увереност.

„То не е нито съвсем дизайн, нито съвсем мислене. Всъщност началото си води от 60-те години, когато се правят изследвания за ролята на дизайнерите, каквито ги познаваме – продуктови дизайнери, модни дизайнери, индустриални.  Открива се, че те имат силна ориентация към хората и техните нужди. Дизайн мисленето се опитва да подреди всичко това в един процес със стъпки, и да даде инструменти, за да може всеки да използва метода и процеса в екип, за да стигне до нещо иновативно. Това е най-ценното – че се тръгва от човешка нужда, непосрещната най-често“, казва и Георги Камов. 

И така – двамата родители откриват, че интересите на децата са ориентирани към самата дейност, тоест процеса, а не към крайната цел - предмета. Оказва се, че децата търсят и учат от цялостното преживяване, а не от даден единичен момент. Те не просто искат количка, а искат да бъдат автомобилни дизайнери, сами да измислят и направят автомобила си или да са пилоти, да се състезават по собствена писта, да ремонтират и подобряват колата си.

Повече за проекта на стартъпа Red Paper Plane вижте във видеото! 

Вижте репортажа във видеото! 

гледано: 2935   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

Изминали издания на UpDate гледайте тук.

Следете UpDate и във Facebook.

Още видеа гледайте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria

По статията работи: Бойчо Попов
Още по темата: Стратегии

Последни новини

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Стратегии
ВУЗФ открива Лаборатория за научно-приложни изследвания