Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Телекомуникации

"Теленор България" все пак ще индексира цените, но само с инфлацията за 2021 г.

Сметките за електричество на оператора са записали „двуцифрен ръст в проценти, казва изпълнителният директор Джейсън Кинг

"Теленор България" все пак ще индексира цените, но само с инфлацията за 2021 г.

Снимка: Олег Попов, Investor Media Group

„Теленор България“ планира да индексира месечните такси за услугите си за всички потребители спрямо средногодишния индекс на потребителските цени на Националния статистически институт (НСИ) за 2021 г. За намеррението става ясно от писмо на главния изпълнителен директор на компанията Джейсън Кинг до потребителите, публикувано днес на сайта на оператора, дни след като административният съд в София отхвърли на първа инстанция жалбата на оператора срещу заповедта на министъра на икономиката и индустрията, с която се ограничава поскъпването на мобилните услуги.  Важно е да се отбележи, че първоначалното намерение на телекома беше за индексиране спрямо поскъпването през 2020 г. и 2021 г., което не е разрешено според общите условия. Те разрешават максимум едно актуализиране на цените годишно с до едногодишния темп на инфлация. 

„Въз основа на проведените разговори с административните органи през ноември миналата година ние все още считаме първоначалното си решение за индексиране през декември 2021 г. и през февруари 2022 г. за законосъобразно“, гласи текстът. „Независимо от това през февруари ще извършим индексация на месечните абонаменти със средногодишния индекс на потребителските цени на НСИ само за 2021г., точния размер на който очакваме да бъде публикуван на 18 януари 2022 г."

По думите на Кинг очакванията на „Теленор България“ са индексацията да доведе до увеличение с около 1 лев на месечната сметка на потребителите.

Още по темата

Като причина за това той споделя повишената инфлация, която е засегнала и бизнеса на телекома у нас. Той посочва, че сметките за електричество на „Теленор България“ са записали „двуцифрен ръст в проценти“, а другите разходи, включително тези за пощенски, куриерски услуги, разходи за магазинна мрежа и охрана, достигат 20%.

В писмото си Джейсън Кинг изразява „тревогата си относно икономическата ситуация в България и по света“, но допълва, че с оглед на това и след дълго обмисляне, телекомът е взел решението за индексацията, което той определя като „трудно“. Промените са в съответствие с договорите на оператора с клиентите, а целта е компанията да продължи да поддържа високото ниво на качеството на услугата и на клиентското преживяване, допълва главният изпълнителен директор, коментира той.

В писмото на Кинг до потребителите не се коментира решението на съда.

Πocĸъпвaнeтo нa aбoнaмeнтитe, oбявeнo пъpвo oт "Teлeнop Бългapия" и "A1 Бългapия", a дни пo-ĸъcнo и oт Vіvасоm, e oбeĸт нa cпop (вĸлючитeлнo и в cъдa) мeждy ĸoмпaниитe и дъpжaвaтa в лицeтo нa миниcтъpa нa иĸoнoмиĸaтa Kopнeлия Hинoвa. Зaĸoнът пoзвoлявa нa oпepaтopитe дa yвeличaвaт цeнитe нa aбoнaмeнтитe cи c инфлaциятa, нo caмo c paзмepa ѝ зa гoдинa. A1 и Teлeнop пъpвoнaчaлнo плaниpaxa дa ги индeĸcиpaт cпpямo oтчeтeнoтo пoвишeниe нa индeĸca нa пoтpeбитeлcĸитe цeни зa 2020 и 2021 г. Vіvасоm  пpeдпpиeма yвeличeниe c 0,50 лв. зa плaнoвeтe c мeceчeн aбoнaмeнт пoд 19,99 лв. и c 1 лв. зa тeзи нaд тaзи cyмa.

Πpaвният cпop, cвъpзaн cъc зaпoвeдтa нa Hинoвa, нe oбxвaщa изявeнoтo днec нaмepeниe нa "Teлeнop Бългapия".

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

0
 
0
 
2
fromm12 до: Varfor
преди 2 седмици
Няма профилна снимка
Дефлация се наблюдава по време на криза, тогава приходите на съответните компании се свиват и не е логично да смъкват цените. А колкото до ежегодното увеличение на цените - това е инфлацията, нищо не става по-евтино.повече уикипедия, по-малко инвеститор
0
 
4
 
1
преди 2 седмици
Няма профилна снимка
Ще пусна сълза. Разходите им се били увеличили. А това, че последните години ежегодно увеличаваха цените си? И при все че има клауза за вдигане на таксите при инфлация защо няма реципрочна такива за намаляване на цените при дефлация? Или от такова нещо като равнопоставеност няма нужда?

Още от Телекомуникации
"Теленор България" става Yettel от 1 март