От декември 2018 г. потребителите в Европа ще могат да пазаруват онлайн от всяка страна на Европейския съюз, независимо от това къде се намират в момента. Търговците пък ще могат да предлагат техните продукти и услуги на гражданите на съюза.
Това ще бъде възможно благодарение на подписаните днес правила, които слагат край на блокирането на географски принцип – практиката на потребителите да бъде отказван достъп до продукти и услуги заради това откъде произхождат или къде се намират в момента.
Регламентът беше подписан от министъра за българското председателство на Съвета на ЕС Лиляна Павлова и Антонио Таяни, председател на Европейския парламент. Двамата подписаха регламента за неоснователното блокиране на географски принцип, едно от важните досиета на ЕС и важна стъпка за създаването на Единен цифров пазар, съобщават от Министерството за българското председателство.
С влизането в сила на новите правила се слага край на дискриминацията за потребителите и бизнеса в рамките на съюза по отношение на онлайн поръчките. С инициативата на Българското председателство законът ще влезе в сила по-рано, точно преди коледното пазаруване.
“Днес е важен ден за всички нас, като европейци и като потребители. От края на тази година ще имаме избор измежду по-голям брой продукти и услуги, когато пазаруваме онлайн, на по-добри цени“, каза Павлова. Тя допълни, че днешното финално приемане на правилата е важна стъпка към завършване на Цифровия единен пазар.
„Една дискриминация отпада благодарение на тази важна инициатива, за която работиха четири председателства преди нас“, каза Лиляна Павлова.
„Следващата стъпка ще бъде направена на 1 април, когато ще започнем истински да се възползваме от преносимостта на съдържание и когато всички наши абонаменти, видео, книги и игри ще можем да носим със себе си“, каза Мария Габриел, комисар по цифровата икономика и цифровото общество, след подписването на регламента.
Председателят на ЕП Антонио Таяни също подчерта важната роля на географското отблокиране за гражданите и за това европейският общ пазар да бъде по-богат.
Новите правила, които Европейската комисия предложи през май 2016 г., гарантират на всички потребители и компании равен достъп до еднакви цени, промоции и условия за плащане, когато закупуват продукти и услуги в друга страна на Европейския съюз. Тези правила няма да се прилагат към съдържание, защитено от авторски права, като музика и филми, но обхватът може да бъде преразгледан на по-късен етап.


България е сред водещите държави в света по връзка с природата
Зеленски иска актуализиран план за мир с Русия до 10 декември
Младеж пусна кадри как се вози на покрива на автобус в София
Радев проговори дали и кога може да създаде партия
Полицията във Варна с важна информация за утрешния протест
Катар създава национална AI компания по примера на ОАЕ и Саудитска Арабия
Защо Русия е във възторг от стратегията за национална сигурност на САЩ
Джейми Даймън каза, че Европа има реален проблем
Банковото кредитиране у нас ще продължи да нараства, лихвите ще останат ниски
Избрано от Bloomberg Tech Лондон 2025
10 от най-великите творения на Zagato
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
Без изненади - японски марки правят най-здравите нови автомобили
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
Кели Кларксън най-лесно пише коледни песни
5 вълшебни билки, които спират косопада
Цветът на 2026 година е странен и успокояващ - разберете кой е той
Как бързо да направим домашно кисело зеле?
ЕК разследва "Гугъл" за използването на потребителско съдържание за развитието на ИИ