Скокът в търсенето на плочи на стари рок банди и на комерсиални изпълнители като Ед Шийрън отлага пускането на нови албуми на винил от независимите звукозаписни компании във Великобритания. Всичко това се случва в момент, в който продажбите на плочи достигнаха 25-годишен връх, пише The Independent.
Независимите лейбъли вече се нуждаят от няколко месеца, а не от няколко седмици, за да пуснат нов албум, тъй като малкото останали фабрики за плочи не успяват да се справят с поръчките.
"Правим албуми в продължение на 20 години и времето за производство на плоча се е увеличило от три седмици до три месеца“, твърди Джералд Шорд, основател на Jazzman Records. По думите му повечето звукозаписни компании във Великобритания използват фабрики в Европа в момента, а те от своя страна не могат да се справят с търсенето. „Те работят 24/7“.
Джони Трънк, основател на Trunk Records е на същото мнение.
„Никога не съм виждал нещо подобно – като златна треска е и води до забавяния. Ако един завод за плочи получи поръчка от голяма звукозаписна компания за, да кажем, 20 хил. плочи на Dire Straits, тогава фабриката трябва да намали производството за по-малките лейбъли и да се заеме с по-голямата поръчка“, коментира той.
След като музикалните фенове отново се влюбиха в грамофоните, винилите преживяха ренесанс, а продажбите им скочиха с 37,6% през първата половина на 2017 г. до 36,3 млн. паунда. Британската звукозаписна индустрия (BPI) прогнозира, че над 4 млн. плочи ще бъдат продадени тази година. Това е най-голямата бройка, откакто се събират данни от началото на 1990 г. Над 1 млн. плочи ще бъдат продадени само този месец, след като грамофоните и плочите отново са силно застъпени в коледните списъци с подаръци.
На база исторически данни за продажбите компанията за продажби на музика HMV смята, че 2017 г. ще отчете най-големи данни за продажбите на плочи от края на 80-те години, когато Майкъл Джексън, Simpy Red и Кайли Миноуг оглавяваха класациите.
Проблемът е, че липсват достатъчно фабрики за плочи, тъй като много от тях затвориха врати през 90-те години и в началото на новия век, когато продажбите на плочи изглеждаха обречени. През 2007 г. само 200 хил. плочи бяха продадени.
Повечето плочи за големите и за независимите звукозаписни компании в Европа се правят само от две фабрики – в Чехия и Холандия. Те са с общ капацитет от над 100 хил. бройки дневно, но това не е достатъчно, за да задоволи глада на пазара.
На фона на нарастващата увереност, че плочите ще продължат възхода си, докато продажбите на дискове продължават да спадат, компании инвестират в нови фабрики. Японското звено на Sony Music ще започне да произвежда собствени плочи, за да се справи с голямото търсене на вътрешния ѝ пазар. Dublin Vinyl пък ще произвежда по 100 хил. плочи месечно, когато ирландската ѝ фабрика заработи с пълни сили.


Танкерът „Кайрос“ е в стабилно положение, предстои извеждането му на безопасно място
Училището за деца с нарушено зрение във Варна празнува РД с концерт
Съветници на Слави Трифонов му обърнаха гръб заради дружбата с Борисов и Пеевски
Убиха известен оперен певец
Протест и шествие срещу властта във Варна (ВИДЕО)
Банковото финансиране за сектори със структурни проблеми у нас може да намалее
Шансът на българския бизнес е в иновации за по-ниски разходи за труд и енергия
Над 500 000 бягат от сблъсъка Тайланд-Камбоджа, Тръмп призовава за мир
Усилията на България за просперитет изискват промяна в структурата на данъците
Студентските съвети могат да са мост между образованието и бизнеса
Мъж паркира Ferrari на балкона си, за да разбере, че Виена не е Дубай
С кого ще се конкурира новата суперкола на Toyota
Основните прилики между класическото Renault 5 и новото ЕV
Блокче глина може да направи чудеса при почистване на автомобила
Citroen направи щур ван със спалня и киносалон
Земетресение с магнитуд 6,5 бе регистрирано днес в японската префектура Хокайдо
Тенденции при дрехите за коледните празници
Дрога, ножове и боксове: Близо 20 души са задържани на протеста в София
Как домът ви да ухае на Коледа?
Атанасов на протеста: Вие сте нашата сила, няма връщане назад