Компанията за потребителски стоки Procter & Gamble (P&G) прекратява продължаващия над една година бойкот на Youtube и отново поръчва рекламни клипове в принадлежащата на Google видео платформа, предава Bloomberg.
През март 2017 г. P&G обяви, че вече няма да рекламира в Youtube. Причината за решението ѝ е, че платформата не филтрира пред кои видеа и на кои канали се излъчват клиповете. По онова време над 250 компании изтеглиха рекламните си бюджети, след като клиповете им бяха излъчвани преди расистки или антисемистки видеа. Сред отказалите се бяха BBC, Ford, американските телеком концерни Verizon и AT&T, Johnson & Johnson и банката JP Morgan Chase.
След това Youtube предприе мерки, за да проверява по-стриктно съдържанието и да е сигурна, че „рекламите са само там, където трябва да са“. Въпреки това и през февруари тази година друг концерн в сферата на потребителските стоки – Unilever, заплаши с прекратяване на договорите за реклами.
След завръщането си в Youtube сега P&G възнамерява да упражнява повече контрол над мястото на излъчване на своите рекламни спотове. Така например рекламата ще се излъчва само на проверени видеа в избрани канали. Ако преди бойкота си P&G излъчваше реклами на над 3 млн. канала на Youtube, сега ще останат под 10 000.
Маркетинговият директор на P&G Марк Причърд е считан за един от най-известните критици на дигиталната реклама.
През миналата година най-големият в света производител на потребителски стоки сви бюджета си за дигитална реклама със 100 млн. долара – не само заради скандала с Youtube, но и защото очакваните ефекти не са били задоволителни.


България е сред водещите държави в света по връзка с природата
Зеленски иска актуализиран план за мир с Русия до 10 декември
Младеж пусна кадри как се вози на покрива на автобус в София
Радев проговори дали и кога може да създаде партия
Полицията във Варна с важна информация за утрешния протест
Катар създава национална AI компания по примера на ОАЕ и Саудитска Арабия
Защо Русия е във възторг от стратегията за национална сигурност на САЩ
Джейми Даймън каза, че Европа има реален проблем
Банковото кредитиране у нас ще продължи да нараства, лихвите ще останат ниски
Избрано от Bloomberg Tech Лондон 2025
10 от най-великите творения на Zagato
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
Без изненади - японски марки правят най-здравите нови автомобили
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
Защо Ричард Гиър е получил 20-годишна забрана да бъде водещ на "Оскарите"?
Кели Кларксън най-лесно пише коледни песни
5 вълшебни билки, които спират косопада
Цветът на 2026 година е странен и успокояващ - разберете кой е той