Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

В България се карат най-старите коли в ЕС*

За първите осем месеца на тази година у нас са били закупени малко под 20 000 нови автомобила

В България се карат най-старите коли в ЕС*

Задръстване в центъра на София. Снимка: Олег Попов, Investor Media Group

Българите карат най-старите коли в Европа, показват данни на Европейската асоциация на вносителите на автомобили за възрастта на автомобилите в ЕС през 2016 г.

Средната възраст на автомобилите в ЕС като цяло е била 10,7 години, при над 20 години у нас, показват данните на асоциацията. Така само за 10 години рязко се е вдигнала "възрастта" на автомобилите в Европа, като през 2007 г. средната възраст на автомобилния парк на Стария континент е била около 8 години.

Експерти коментират този факт със световната икономическа криза, която е накарала европейците да карат за все по-дълъг период автомобилите си, предава БТА. 

Още по темата

Средно на 1000 българи се падат около 510 регистрирани автомобила, показват данните на европейската асоциация, при среден показател за ЕС - 573 автомобила на 1000 жители.

По актуални данни на МВР около 40 на сто от автомобилния парк у нас през миналата година е бил над 20 години, при общо регистрирани над 4 млн. автомобила в страната, което означава, че около 1,6 млн. леки коли над 20 години са се движили по пътищата у нас. Едва 17 на сто от колите у нас са били под 10 години.

Само за миналата година у нас са били закупени и регистрирани малко над 26 хиляди нови автомобила при внесени от ЕС над 266 хиляди употребявани коли. 

От началото на годината до края на август регистрираните нови автомобили у нас са се увеличили с 18,1% на годишна база до общо 19 556 автомобила. 

Регистрацията пък на екологични автомобили у нас е повече от символична: от КАТ отчитат регистрирани 2 474 хибрида (0,08 процента от автопарка) и едва 274 електромобила (0,009 процента от автопарка).

Най-нови коли в ЕС карат белгийците - средно на 7 години, отчитат от асоциацията на автомобилните производители. В Дания, Великобритания и Германия възрастта на автомобилите е средно 8 години, във Франция - 9, Италия - 10, Испания - 11, Португалия и Финландия - по 12 години.

Освен в България с регистриран над 20-годишен автопарк, най- стари автомобили като цяло са отчетени в Полша - 17 години, Латвия и Литва - 16 години, Румъния - 15 години, Унгария, Чехия и Гърция - по 14 години и др.

Най-много автомобили на глава от населението са маркирани в Малта - 775 автомобила на 1000 души. Следват: Люксембург - 745, Италия - 706, Германия - 600 и др. В Румъния има най-малко автомобили на глава от населението - едва 308 на 1000 души. В Унгария - 377, Латвия и Хърватия - по 390, Словакия - 438 коли на 1000 души и др.
Повече от половината коли в ЕС са с бензин - 56 процента. Около 40 процента са автомобилите на дизел и едва около 4 процента - с алтернативни горива.  

В ЕС през миналата година са били регистрирани над 260 млн. нови леки автомобила, както и около 40 млн. товарни, като по този показател общността е световен лидер пред САЩ, Китай и Япония.  

* В първоначалния вариант на материала бе допусната грешка по отношение на регистрираните от началото на годината нови коли в България. Корекцията е нанесена в 11,40 часа

По статията работи: Бойчо Попов

Последни новини

Коментари (10)

0
 
2
 
10
преди 4 дни
При вярна статистика за старост на автомобилите, няма ли кой от прокуратурата да се самосезира за неправилно вкараният закон по който се задължават водачите на автомобили да карат с включени светлини дори и през лятото. Тези 20 годишни трошки които караме стават пожароопасни за водачите и опасни за другите. Необходимо е веднага да отпадне това задължение за България. Или нашите управници - продажници ще мислят единствено за европейско развитие.
0
 
1
 
9
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
Бойчо, не е лошо да си коригирате и подзаглавието. :)
2
 
6
 
8
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
Имам автомобил втора употреба, чиято цена за 7 години е паднала само 3500 лв. Ако ми кажете кой нов може да издържи този тест, ще си го купя!
0
 
3
 
7
Спящият бик до: Sakamano
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
Не, поумнели са. (:
0
 
11
 
6
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
Имам по-стар и по-нов автомобил от една и съща марка. Ремонтите на по-вехтия са може би три пъти по-евтини. За надежност поне аз не забелязвам някаква особена разлика. Сигурността трябва да е много по-голяма, но там да пази господ. Комфорта при новия е на ниво, но и аз се замислям струва ли си парите?

Още от Анализи
Може ли революцията на електромобилите да срине петролните пазари