Синдикалната организация на влаковите машинисти в Германия GDL организира нова, този път четиридневна, стачка заради спора с националния железопътен оператор Deutsche Bahn, съобщава DPA.
Стачката започва рано сутринта в четвъртък и ще продължи до понеделник сутринта, но машинистите на товарните влакове ще прекратят работата си още в сряда следобед. По този начин пътническият жп транспорт ще остане блокиран за 98 часа.
GDL настоява за увеличаване на заплащането с 5% и намаляване на броя на работните часове. Стачката следва серия от по-кратки протести, сред които и една двудневна стачка през октомври. По-голям препъни камък в спора обаче се оказва искането синдикатът да има правото да преговаря и за останалия персонал, който традиционно се представлява от по-големия синдикат Eisenbahn- und Verkehrsgewerkschaft (EVG). Двете организации спорят за това коя има право да води преговорите за различните групи служители.
Deutsche Bahn заяви, че е предложила 5% повишение на заплатите за следващите 30 месеца за машинистите, но няма да приеме предложението за заплащането на останалите служители.
„Тъй като Deutsche Bahn не признава основните права на членовете на Германския профсъюз на машинистите, конфликтът няма да намери решение", се казва в съобщение на съюза. В него членуват 19 000 от 196 000-те служители на компанията в Германия. Той е все по-критикуван заради своята неотстъпчивост и стачките, организирани в контекста на отслабващата икономика.
GDL обосновава прекратяването на работата с неотстъпчивостта на жп компанията да преговаря за единни тарифни заплащания за всички служители на компанията, а не само за машинистите. Едно споразумение между двете страни се провали през уикенда, заради което GDL обяви новата стачка, без първоначално да обяви датите.
Това ще бъде шестата стачка в сегашния конфликт за тарифите и ще е най-дългата в историята на компанията от основаването ѝ през 1994 г. Последната стачка беше на 18 и 19 октомври.
Това обаче няма да е най-дългият подобен протест в Германия. Така например през 1956/57 г. стачката в маталообработващата индустрия в провинция Шлезвих-Холщайн продължи 16 седмици, припомня от своя страна N-Tv. 34 000 служители настояват за по-високи обезщетения в случай на болнични. В крайна сметка те постигат увеличение от 90% на нетните суми.
През 1984 г. служителите също в маталообработващия бранш в Хесен и Баден-Вюртемберг спират да работят за седем седмици, за да постигнат работна седмица от 35 работни часа. В крайна сметка е договорена работна седмица от 38,5 часа.


България е сред водещите държави в света по връзка с природата
Зеленски иска актуализиран план за мир с Русия до 10 декември
Младеж пусна кадри как се вози на покрива на автобус в София
Радев проговори дали и кога може да създаде партия
Полицията във Варна с важна информация за утрешния протест
Катар създава национална AI компания по примера на ОАЕ и Саудитска Арабия
Защо Русия е във възторг от стратегията за национална сигурност на САЩ
Джейми Даймън каза, че Европа има реален проблем
Банковото кредитиране у нас ще продължи да нараства, лихвите ще останат ниски
Избрано от Bloomberg Tech Лондон 2025
10 от най-великите творения на Zagato
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
Без изненади - японски марки правят най-здравите нови автомобили
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
Защо Ричард Гиър е получил 20-годишна забрана да бъде водещ на "Оскарите"?
Кели Кларксън най-лесно пише коледни песни
5 вълшебни билки, които спират косопада
Цветът на 2026 година е странен и успокояващ - разберете кой е той