Всички проекти по ОП „Транспорт“ са забавени и може да се стигне до загуба на немалко средства по програмата от порядъка на стотици милиони лева. Това каза в Народното събрание министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, цитиран от Агенция „Фокус“.
По думите му проектите са забавени „точно с толкова, колкото беше времето на експеримента „Орешарски“.
„Почти нищо не е правено по проектите, изпуснати са и имам сериозни притеснения, че може да се стигне до загуба на немалко средства. Визирам суми от порядъка на стотици милиони лева“, каза Московски.
Министърът уточни, че вероятно проектите ще влязат в изпълнение през 2015 година. И посочи, че става дума за лот 4 от автомагистрала „Струма“, магистрала „Марица“ и "три големи железопътни проекта“. Другата седмица транспортният министър ще се срещне с всички изпълнители, за да бъдат уточнени срокове и допълнителни средства.
От стенограмата на редовното правителствено заседание на Министерския съвет в сряда стана ясно, че премиерът Бойко Борисов е наредил на министрите денонощна работа по европейските фондове. Премиерът коментира, че ако се наложи, дори ще командирова вицепремиерите и министрите в Брюксел за месец, за да бъдат осигурени плащанията за страната ни. Премиерът допълва, че възстановяването на европейските плащания е „50% от работата на правителството”.
По-рано днес Европейската комисия информира, че плащанията от европейските фондове по Оперативна програма "Околна среда" за програмния период 2007-2013 се възстановяват.
Относно Авиоотряд 28 транспортният министър заяви, че има варианти да остане под контрола на Министерството на отбраната, в НСО или в Министерството на транспорта. „Към момента там няма никакви средства и сменям ръководството. Мое решение е, тъй като нямам вяра на сегашното“, подчерта Ивайло Московски.
Той посочи и проблеми с финансовото състояние на БДЖ. По негови думи дълговете на БДЖ са се увеличили пет пъти в рамките на около година.
„Много се надявам да се намери инвеститор, който съответно да инвестира и да обнови подвижния състав. Така, както е компанията в момента, няма да постигне изискванията на ЕК за финансова стабилност, за да може да получи финансиране. Има обаче няколко други варианта, които ще обсъдим“, посочи министърът. И обясни, че остава вариантът да се финансира през оперативна програма. „Но тогава „Пътнически превози“ трябва да бъдат преместени под някаква форма в НКЖИ, за да може като цяло да се покажат финансово стабилни показатели и да отговори на критериите“, каза Ивайло Московски.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил