Миналата година Тейлър Суифт премахна целия си музикален каталог от Spotify, защото стрийминг услугата не иска да направи компромис с своя основен принцип – всички изпълнители в платформата трябва да направят музиката си достъпна, както за потребителите, които си плащат за абонаментната услуга, така и за тези, които слушат безплатно.
Сега компанията е готова да се огъне, твърдят източници на Wall Street Journal, запознати с въпроса.
В частни разговори Spotify е заявила на ръководителите на музикални компании, че обмисля възможността да позволи на някои изпълнители да пускат албумите си само за над 20-те млн. абонати на платената ѝ услуга, които плащат по 10 долара месечно. Останалите около 80 млн. потребители, които ползват платформата безплатно, ще трябва да изчакат по-дълъг период от време, преди да получат достъп до въпросното съдържание.
Първоначално Spotify ще тества новия подход, твърди източник, запознат с темата. Компанията иска да види дали този ход може да повлияе на потреблението на нейните услуги и записванията за ползване на абонаменти. Освен това не е решила кои изпълнители да включи в новия си план, посочва източникът, допълвайки, че компанията не е готова да обяви промяната в политиката си.
Въпреки че все още е на етап на експерименти, това е голяма промяна за Spotify, която категорично заяви, че нейната безплатна услуга, включваща реклами, се нуждае от нови музикални произведения, за да може да се конкурира с други безплатни сайтове, в това число с YouTube на Alphabet.
Ползващите безплатно Spotify могат да избират албуми или плейлисти, които искат чуят, но песните се пускат в разбъркан ред. От своя страна абонатите получават неограничен достъп до каталог от над 230 млн. песни.
„Нашата безплатна услуга е двигател на платената ни услуга“, коментира главният изпълнителен директор Даниел Ек в блога си миналата година след решението на Суифт да премахне музиката си от платформата.
Същевременно промяната е голям успех за звукозаписните компании, които лобират за по-голяма гъвкавост, когато става въпрос за пускането на нови албуми в Spotify.
Лейбълите смятат стрийминг услугите за ключ към бъдещето, тъй като продажбите на дискове и свалянията на музика от интернет продължават да спадат, а освен това твърдят, че безплатните услуги като YouTube намаляват стойността на музиката, тъй като не успяват да генерират големи приходи от реклама.


Протест и шествие срещу властта във Варна (ВИДЕО)
Какво време ни очаква в четвъртък?
Над 5 300 души са станали жертва на домашно насилие за 10 месеца
Протестите започнаха със загрявка за довечера
Важно! Вижте как да се предпазите, за да не пострадате по време на протест
Над 500 000 бягат от сблъсъка Тайланд-Камбоджа, Тръмп призовава за мир
Усилията на България за просперитет изискват промяна в структурата на данъците
Студентските съвети могат да са мост между образованието и бизнеса
Гюр: Софтуерът на Fal оптимизира чиповете на Nvidia
За да защити САЩ, Тръмп спира помощта за развитието на Африка
Мъж паркира Ferrari на балкона си, за да разбере, че Виена не е Дубай
С кого ще се конкурира новата суперкола на Toyota
Основните прилики между класическото Renault 5 и новото ЕV
Блокче глина може да направи чудеса при почистване на автомобила
Citroen направи щур ван със спалня и киносалон
Василев: Силно се надяваме управляващите да чуят хората днес
Няма заглушаване на мобилни сигнали в центъра на София
74% от работещите хървати очакват коледен бонус, средно 464 евро
Движението в района на "Триъгълника на властта" вече е спряно