До 78 млрд. евро може да коства дизеловият скандал на Volkswagen Group, сочат изчисленията на швейцарската банка Credit Suisse, цитирани от CNN.
Подобно развитие на нещата би бил най-лошият сценарий, уточнява изданието. Но все пак от германския концерн обявиха, че планират да похарчат около 6,5 млрд. евро. за да се справят с проблема, който засяга почти 11 млн. автомобила от марките VW, Audi, Skoda и Seat, оборудвани с дизеловия двигател EA189 - 1.2 TDI, 1.6 TDI и 2.0 TDI.
Проблемът нараства от факта, че има хиляди нови коли с този Евро5 агрегат, които са блокирани при дилърите и няма как да бъдат продадени. Ще трябва да се платят глоби и да се обезпечат колективни искове на клиенти, като освен това концернът ще трябва да намери решение за оптимизиране на мотора, което да удовлетвори собствениците на такива автомобили. Възможно е и много от клиентите на германската компания да се насочат към други марки автомобили, прогнозира изданието.
В най-добрия случай Volkswagen Group ще трябва да похарчи 23 млрд. евро, или около 3,5 пъти по-висока сума от предвидената, пресмятат от Credit Suisse. Ако обаче се случи най-лошият сценарий, то необходимата за справянето с проблема сума ще бъде около 7 пъти по-висока от нетната печалба на концерна за миналата година.
Въпреки това повечето анализатори не очакват на концерна да не му стигнат ликвидните средства. Все още Volkswagen разполага с резерви в кеш в размер на 21,5 млрд. евро, които ще се увеличат до 25 млрд. евро след продажбата на дялове в LeasePlan и японския Suzuki.
Преди дни стана ясно, че 5700 нови коли от марките Volkswagen и Audi са засегнати в България от скандала с манипулирания софтуер.
Повече за скандала можете да прочетете тук


Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
преди 10 години Тези сметки са малко ала-бала. Например глобата в САЩ дори теоретично не може да бъде $18 милиарда. Това е така защото глоба в размер на $37,500 се налага само за първите 10 автомобила, след това максималната глобата за автомобил прогресивно намалява. Теоретичният максимум е около $8 милиарда. Реално, глобата ще е между 1 и 3 милиарда долара. По останалите искове ще постигнат споразумения с много по-ниски размери от предявените искове. Повечето от тези искове са така или иначе трудно доказуеми в съда. Падането на имиджа на VW и намалените продажби, както и падането на кредитния рейтинг на компанията ще са най-сериозния удар. отговор Сигнализирай за неуместен коментар