Германският министър на транспорта Александър Добринт обяви създаването на фонд на стойност стотици милиони евро, който трябва да помогне на градовете да развият и оптимизират транспортната си инфраструктура без да забраняват дизеловите автомобили, предаде Ройтерс, цитирана от БТА.
Фондът ще помага на градовете да развиват транспортната система и да оптимизират трафика, за да намалят емисиите на опасни газове, каза Добринт преди "дизеловата среща на върха" на представители на федералните и провинциални власти с автомобилостроителите.
Министърът отказа да последва примера на Великобритания и Франция и да обяви конкретни дати за спиране от движение на автомобили с бензинови и дизелови двигатели. Все още е твърде рано да се погребва двигателят с вътрешно горене и все още не се знае дали въглеродно-неутралните синтетични горива няма да бъдат също толкова добро решение, колкото технологиите за електрически батерии, отбеляза той.
„Все още ни предстоят (да намерим - бел. ред.) технологични решения", каза министърът, допълвайки, че макар електрическите автомобили да са бъдещето, все още не е ясно дали те са готови за масовия пазар.


Българското гайдарство влиза сред нематериалното културно наследство на човечеството
НС прие на първо четене бюджета на общественото осигуряване
Празнични безплатни пешеходни обиколки ще се проведат във Варна
България въвежда постоянна забрана за улов на есетрови риби в река Дунав и Черно море
39 пожара гасиха огнеборците в страната за изминалото денонощие
Боян Рашев: Среброто ще изпревари златото и през 2026 г.
Биткойн пада под $90 000 след намалението на лихвите от Фед
Българският бизнес мисли за отбрана и няма да вдига ударно заплати през 2026 г.
„Мълчаливи несъгласия“ изострят разделението във Фед след намалението на лихвите
Китай показа най-големия в света "кораб майка" за дронове
Какви са слабите места на дизеловия Mercedes-Benz OM651
ЕС тихомълком планира нов клас автомобили с цена под 15 000 евро
Знаете ли как Audi Matrix LED комуникира с пътя?
Kia показа новия си кросоувър за Европа
Сервиз поиска 15 000 евро за ремонт на Tesla, собственикът я оправи срещу 100 евро
Вижте къде в София спират водата на 12 декември
Сиромахов към Слави: Иди си с мир, утре ще е късно
ПСС: Добри са условията за туризъм по планините
Община Бобошево е осъдена на 5000 лв. обезщетение за ухапване от куче
Ерика Кърк: Дъщеря ни няма търпение да отиде в рая, за да види баща си
преди 8 години Oфффф, само като си спомня преди 3-4-5 години каква еуфория беше по дизелите, и как ми се чудеха, че си купувам бензинов двигател. Пак стана от осанна до разпни го. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години да, представих си ... и твърдението ми пак остава в сила.Ае сега ти си представи начин да ги накараш да не горят въпросните субстанции, но без забрана ! :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години "не е много умно да забраняваш каквото и да е" Сега си представи един Лондон в който всеки има котел/камина на дърва/въглища. Незнам дали може да си го представиш ама в комбинацията със мъгливите зимни дни там ням да остане нищо живо което диша. Също така предполагам че по същата логка няма да имаш нищо против ако съседите ти започнат да се отопляват с котел на отработено двигателно масло. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години по принцип е прав... не е много умно да забраняваш каквото и да е. Смяната ще си дойде от самосебе си, когато производители имат достатъчно капацитет ... и технологията напредне още.... както хората вече не си купуват нафтови печки, така ще спрат и със дизелите... но като му дойде времето и ще е леко по лека... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Да ти е.. ....та швабска, изпотровихте ни с тези дизели. Май повече мислиш за работните места на бюргерите в заводите за дизели, отколкото за здравето на децата ни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар