Заради липсата на някои стоманени части най-големият световен автомобилен концерн Toyota обмисля дали да не преустанови производството в родната си Япония, предава Ройтерс.
Причината за всичко това е експлозия в пещите на завод на Aichi Steel, която се отразява негативо на производството на автомобилни части.
„В момента има достатъчно голяма наличност, за да се поддържа производството в заводите в страната до 6 февруари, а след това въз основа на състоянието на доставките ще решаваме ден за ден“, пояснява говорител на Toyota. Въпреки това обаче компанията не дава детайли за това на какви точно части има дефицит.
Aichi Steel заяви, че експлозията в завода Чита в централната част на Япония на 8 януари е попречила на производството на специфични стоманени части. Компанията добави, че има за цел да възобнови дейността си през март.
Toyota, в чието портфолио се включват марките Toyota и Lexus, както и малките превозни средства на Daihatsu Motor Co и камионите с марка Hino Motors, произведе 4 милиона автомобила в Япония през 2015 г., от които 46 на сто бяха за износ.
Едно спиране на производството може да повлияе на плановете на Toyota да произведе 4,13 милиона автомобила в страната през тази година, сред които и новия хибриден модел на Prius, който беше пуснат на пазара в САЩ през този месец и се произвежда единствено в Япония.
Концернът възнамерява да асемблира 10,2 милиона автомобила през тази година, след като отчете 10,15 милиона продажби в световен мащаб през 2015 г., надминавайки за пореден път Volkswagen и други автомобилни производители и ставайки отново най-големият производител на автомобили в света по продажби.
Toyota, която произвежда около 14 000 превозни средства на ден в Япония, не пожела да коментира кои компоненти от стомана се доставят от засегнатата фабрика. Според различни медии спирането на производството на Toyota е възможно от 8 февруари.


Мощно земетресение с магнитуд 7,6 разтърси Япония
Второ издание на инициативата "(НЕ) Сам вкъщи" подготвят в Общинския приют за кучета
Осъдиха 56-годишен варненец за държане на голямо количество алкохол без акцизен бандерол
Хванаха за ден 35-ма шофьори с алкохол или наркотици
От Българския лекарски съюз скочиха срещу Бюджет 2026
Какъв трябва да е бюджетът на България? Попитахме експертите
България очаква 2 млн. туристи през зимата, над 50% ще са от Европа
Yardeni за обрата от Великолепната седморка към останалите технологии, част 2
Yardeni за обрата от Великолепната седморка към останалите технологии, част 1
Й. Чуклев: Балон ще се спука при хуманоидните роботи, не при AI
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Къде е най-вероятно да ви излъже таксиметров шофьор
Георгиев за кораба KAIROS: Евакуирана е голяма част от екипажа
Зеленски от Лондон: Ако Русия отново започне войната, какво ще направят нашите партньори
Yettel обнови инсталацията "Огледай се" с аудио разказ и послания срещу дезинформацията
Потребителската кошница поскъпва: С 1 лев за седмица, вече достига 100 лв.
КЗП ще проверява поскъпването на годишните технически прегледи при колите
преди 9 години мдам ето нагледно, какво се случва със Запада, когато такива като Бензиностанцията с ракетите се дръпнат или не са ок финансово. т.е. едно без другото неможе такава участ ше последва и Германия ако много знаят. Без ресурса нема BMW, Toyota IBM нема нищо без него ...... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Моя идеал за кола на този етап на развитие на света е преден мост ДВГ ,3 цилиндъра бензин и може метан а задният мост ел.двигател с минимум 70км. пробег на ток като след 70км. се включва ДВГ-то защото е икономичен при високи скорости ,и естествено бутон с който мога да изключа тази опция Тойота се усетиха и направиха зареждаем хибрид но конкуренцията е голяма и чакам Форд какво ще изкарат тоест чакам някой да пусне евтин модел Иначе немците направиха кола тежаща 450кг. и след като се сложат батериите да не е повече от 1 тон отговор Сигнализирай за неуместен коментар