Германският концерн Volkswagen (VW) се съгласи да поправи или да изкупи обратно приблизително 500 хил. дизелови автомобила в САЩ, оборудвани със софтуера за манипулиране на вредните емисии, съобщава АП.
Споразумението, обявено от Федералния съд в Сан Франциско, обаче оставя отворени множество правни и финансови въпроси, допълва информационната агенция.
Адвокатите по случая все още преговарят за глобите, които VW трябва да плати, както и компенсациите за собствениците на автомобили. Съдията Чарлз Р. Байер е определил 21 юни като краен срок за уреждане на тези въпроси с федералното правителство и със защитниците на собствениците на автомобилите.
Ясно е обаче, че германският производител на автомобили ще трябва да се увеличи сумата, която е заделил за покриване на разходите за скандала с емисиите. Компанията за проучвания Kelley Blue Book е изчислила цената на обратното изкупуване на проблемните автомобили в САЩ на 7 млрд. долара.
Със сигурност компанията ще се сблъска с допълнителни разходи извън тези за ремонт и обратно изкупуване. Същевременно в Европа и други части на света има още повече дефектни автомобили, проблемите с които също трябва да бъдат решени, пише агенцията.
В края на миналата година VW призна, че 11 млн. автомобила са оборудвани със софтуер, който манипулира резултатите от вредните емисии, отделяни от колите, при изпитванията. Компанията отдели 6,7 млрд. евро за разходите по Дизелгейт, припомня още агенцията.
Същевременно производителят на автомобили все още не се е разминал с теоретичната глоба в размер на до 18 млрд. долара, от която е застрашен в САЩ. Правните експерти очакват санкцията да е по-малка, но да е в милиардно изражение. Съдията Брайер вече намекна, че купувачите на колите с манипулиращия софтуер ще получат "значителна компенсация".
В споразумението е предвидено още компанията да компенсира някои от екологичните щети, като инвестира в чисти технологии. Съдията обаче не даде подробности за формата на инвестициите.
Още не е намерено решение и за други 100 хил. автомобила на VW с 3-литрови дизелови двигатели, сред които модели на Audi и Porsche, припомня съдията.
В Европа над 10 млн. автомобила са засегнати от манипулациите, станали известни като Дизелгейт, посочва информационната агенция. Заради разликите в разпоредбите за качеството на въздуха обаче и законите за защита на потребителите компанията не очаква толкова високи глоби.
Предвид несигурността около потенциалните разходи за уреждане на съдебните спорове по Дизелгейт в САЩ VW забави финансовите си отчети за последните две тримесечия. Това наруши способността на компанията да набира средства на дълговите пазари, тъй като не може да осигури финансовата информация, търсена от инвеститорите.
Освен в САЩ и Европа, компанията се изправя пред риск от наказателно преследване и в Южна Корея. Анализатори от UBS изчисляват, че скандалът с емисиите ще струва на производителя на автомобили около 38 млрд. евро, от които 14 млрд. евро ще са за разходи по случая извън САЩ.


Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Империята на китайските пристанища, част 1
Империята на китайските пристанища, част 3
Fitch понижи перспективата за Унгария до „негативна“ заради предизборния бюджет
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин