IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Технологичните гиганти в битка с терора

Alphabet, Facebook и Twitter участват в три експеримента, насочени срещу опитите за радикализация чрез онлайн съдържание

13:20 | 06.08.16 г. 3
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Близо половин милион тинейджъри и младежи, които са публикували съдържание с думи като „шериат“ и „муджахидини“, от миналата есен са започнали да виждат изскачащи анимационни видеа в списъка с новини във Facebook. На едно от тях анимационни герои с оръжия се появяват под флаг на „Ислямска държава“. „Не се притеснявайте от това, което казват екстремистите, че трябва да се откажете от новия свят. Не е нужно да избирате“, казва разказвачът. „Запомнете, успокойте се. Премахнете мислите за екстремизма“, продължава едно от видеата.

Видеата са част от три експеримента, финансирани от Alphabet с помощта на Facebook и Twitter, които проучват как да използват възможностите на онлайн рекламата, за да противодействат на нарастващата вълна от екстремистка пропаганда в интернет, пише Wall Street Journal. 

Целта: Да се види какви видове съобщения могат да достигнат до потенциалните екстремисти преди те да се радикализират, а след това да се предостави този модел на създателите на съдържание в интернет.

Проучването, подробно описано в доклад на Institute for Strategic Dialogue, е стъпка напред в разбирането на това какви техники работят, твърди Ясмин Грийн, която оглавява усилията за борба с радикализацията на Jigsaw, подразделение на Alphabet, преди известно като Google Ideas. "В крайна сметка това е битка на идеи“, коментира Захед Аманюлах, ръководител на програмата в Institute for Strategic Dialogue.

Серия от насилствени атаки от радикализирани лица или малки групи отнеха живота на стотици хора в Европа, Азия и САЩ през последните два месеца. В голяма част от случаите, като нападенията в Ница и Флорида, властите твърдят, че пропагандата и агресивните интернет материали са изиграли роля в това да накарат нападателите да действат.

В отговор правителствата изискват все повече от технологичните фирми да премахват по-бързо екстремистко съдържание от техните услуги. Терористичната организация „Ислямска държава“ обаче успява бързо да създаде нови акаунти и да разшири пропагандата си в нови приложения.

„Просто е невъзможно да премахнете всичко“, коментира Сюзан Бенеш, преподавател от Berkman Klein Center към Харвардския университет. “Дори една платформа успешно да премахне нещо, това съдържание е достъпно някъде другаде“, допълва тя.

Правителствените усилия за стартирането на въпросните кампании за противодействие на съществуващата пропаганда често обаче не постигат голям успех. "Щом веднъж нещо е с подпечатано от правителството, за много хора то вече е опетнено“, коментират френските власти.

През 2014 г. във Великобритания Institute for Strategic Dialogue е започнал да работи с Alphabet по това как по-добре да таргетира своите съобщения. В проучването Google посочва, че е показала спонсорирани резултати от търсенето и видеа на хора, които търсят информация за ислямския радикализъм.

Новото проучване е по-широко и обхваща различно съдържание в Twitter, YouTube и Facebook за потребители в САЩ, Великобритания и Пакистан.

Alphabet е помогнала с неразкрита официално сума пари за финансиране на видеата. Facebook, Twitter и YouTube са дарили на Alphabet  рекламни услуги в размер на близо 20 хил. паунда, или около 30 хил. долара, когато са започнали експериментите през октомври и ноември миналата година.

Американската неправителствена организация Average Mohamed е направила видеа за американските тинейджъри, в които обяснява исляма и критикуват джихадистките групи. Третият проект, наречен ExitUSA, е насочен към хора, които вече са радикализирани, но искат да напуснат въпросните групи или наскоро са го направили. 

Най-явният резултат от кампаниите, които са продължили по три седмици, е че осем души са се свързали с организацията Life After Hateм, за да потърсят помощ след напускане на радикализирани групи.

Аманюлах признава, че е трудно да се каже дали гледанията на видеата, харесванията и ретуитовете са свързани с по-нисък риск от радикализация. „Класическият въпрос е: „Колко души сте спрели от превръщането им в терористи?“, на който не можем да отговорим“, посочва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:05 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

3
rate up comment 6 rate down comment 1
Jay Gould
преди 7 години
На страната на Ислямска държава ли са Google, Facebook и Twitter? http://investments.dir.bg/_wm/library/item.php?did=555429&df=773127&dflid=3-na-stranata-na-islyamska-darzhava-li-sa-google-facebook-i-twitterСоциалните мрежи трият яростно всичко което може да злепостави ислямистите, но оставят клиповете проповядващи джихад или тези всяващи ужас сред неверниците и враговете на ИДИЛ?! За съжаление е вярно!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 6 rate down comment 1
Jay Gould
преди 7 години
От Фейса може да ти изтрият на момента акаунта за една гола гърда, но са оставили стотици хиляди видеа на Ислямска държава. Още по-зле е в Тиутър
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 6 rate down comment 1
ing5rov
преди 7 години
Продължава процесът на тоталното дебилизиране на младото поколение...въобще , след около 50 години наистина ще настъпи идиокрацията !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още