IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Стартъпите за е-автомобили търсят по-евтини пътища към масовото производство

Компаниите проектират микропредприятия или се съюзяват с по-големи играчи от индустрията, за да реализират плановете си

17:39 | 17.08.21 г. 3
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Инженерите на стартиращото предприятие са изградили форми за пластмасови панели, които струват хиляди долари в сравнение с милионите долари, необходими за традиционната метална матрица. Инженерите на Arrival също са проектирали свои собствени машини за формоване.

Според Абълсън Arrival се нуждае от около 70 робота за всяка микрофабрика, като може да ползва и използвани роботи от дългогодишни доставчици на автомобилната индустрия, например Kuka AG и италианската Comau. Така компанията избягва скъпи роботи по поръчка. Comau е собственост на автомобилния производител Stellantis NV.

Роботите са програмирани да изпълняват двойно или тройно натоварване. В голям завод за традиционни автомобили, ако трябва да се нанесе лепило в различни точки по време на сглобяването, се добавят още лепилни станции по линията, за да се постигне производствената норма.

В микрофабриката на Arrival ще има една лепилна станция и автономни роботи на колела, които ще носят шасито напред и назад по време на процеса на сглобяване. Така ще се произвеждат около 10 000 микробуса годишно от завод. Ще бъдат създадени и по около 250 работни места за всяка микрофабрика.

Макар и да не гарантира масова заетост, както традиционните фабрики за автомобили, тези предприятия няма да бъдат и бреме за местната икономика, ако нещо се случи с тях и спрат да работят, според Абелсън.

Производителят на електрически превозни средства Canoo Inc възприе подобна стратегия на тази на Arrival. Изпълнителният директор Тони Акила заяви, че Canoo ще изгради „мега-микрофабрика“, която да служи като център за по-малки бъдещи заводи.

Electric Last Mile Solutions планира да пусне малък електрически микробус в САЩ по-късно тази година, като отначало ще сглобява предварително готови превозни средства, произведени в Китай, в бившия завод на GM в Мишавака, щата Индиана, като добави нови предпазни колани и други функции за безопасност според правилата на САЩ.

Изпълнителният директор Джеймс Тейлър казва, че това първоначално ще спести стотици милиони долари за щамповане на матрици и оборудване за заваряване на каросерии. С нарастването на приходите ще започнат да се произвеждат и повече американски части с времето.

Други стартиращи компании възлагат производството на външни изпълнители, за да намалят разходите. Базираната в Тел Авив REE Automotive Holding Inc се обвърза със споразумения с American Axle и Mitsubishi Motors Corp, за да реализира платформите си за електрически превозни средства в мащаб.

REE и Fisker се обединиха с канадския автомобилен доставчик Magna International Inc, за да създадат своите електромобили. Fisker има подобно споразумение с тайванската Foxconn Technology Co Ltd.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:20 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

3
rate up comment 0 rate down comment 1
grainis
преди 2 години
Купе и шаси от пресован Базалтов Композит - https://basalt-fiber-composite.alle.bg , и задвижване с Газотурбинен Ел. Генератор, захранван с евтино (0,10лв./кг) Инженерно Фъстъчено Олио (ИФО-Аерозол) - https://biodizel.alle.bg . Това е възможно най-евтината , здрава и чиста концепция за автомобил - и всякакво друго превозно средство .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 0 rate down comment 0
redcretin
преди 2 години
Пак ли бре фантазия? :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 1 rate down comment 1
Pyramid
преди 2 години
Преминават към микромодулни батерии (плащат си, разбира се) и готово, цената надолу с 30%.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още