Китайската марка Zeekr Intelligent обяви по-голяма от очакваното загуба за първата половина на годината и сподели, че се надява да използва набраните средства от планираното листване на акциите си в Ню Йорк за разширяване на продуктовата си гама.
Zeekr, собственост на китайския автомобилен производител Geely Auto, подаде миналия декември заявление за първично публично предлагане (IPO).
Заявлението потвърждава новината на Ройтерс от четвъртък, че Zeekr се стреми да направи публичен проспекта си за IPO тази седмица.
Компанията планираше да набере над 1 млрд. долара от листването, но сега е малко вероятно това да се осъществи, споделя източник, цитиран от Ройтерс.
През февруари Zeekr беше оценена на 13 млрд. долара след кръг от финансиране за 750 млн. долара от инвеститори, включително Амнон Шашуа, главен изпълнителен директор и основател на компанията за технологии за автономно шофиране Mobileye Global, и инвестиционното подразделение на властите на Гуанджоу - Yuexiu Industrial Fund.
За първото полугодие Zeekr отчита нетна загуба от 3,87 млрд. юана (531 млн. долара) в сравнение със загубата от 3,09 млрд. юана за същия период на 2022 г.
Приходите същевременно се увеличават до 21,27 млрд. юана.
Настоящото портфолио на компанията включва основно три модела превозни средства. Тя планира да пусне още този месец първия си премиум модел, „насочен към възрастни и семейства, които са запознати с технологиите“, като заяви, че също така иска да използва събраните средства за разработване на по-напреднали технологии за електрически превозни средства.
Листването може да отбележи първото голямо търгуване на акции на китайска компания в САЩ за последните две години след изваждането от Нюйоркската фондова борса на Didi Global.
Didi разгневи китайските регулатори, като реализира IPO в Ню Йорк за 4,4 млрд. долара, въпреки че беше помоленa от Пекин да се откаже.
Дългогодишният спор за одита между Китай и САЩ възпрепятства китайските компании да търсят листване в САЩ. Само шест базирани в континентален Китай компании пристъпиха към IPO в страната през 2022 г.
Оттогава обаче Пекин смекчи позицията си спрямо компаниите, които търсят листване в международен план, разкривайки набор от правила по-рано тази година за съживяване на такива ходове, след като счетоводният надзорен орган на САЩ и Китай разрешиха одиторския спор миналия декември.
Но тлеещото напрежение между двете най-големи икономики в света относно търговията, интелектуалната собственост и бъдещето на Тайван продължава да се пренася в корпоративната сфера.
През август Intel трябваше да прекрати сделка на стойност 5,4 млрд. долара за закупуване на израелския производител на чипове Tower Semiconductor, след като договорът им за сливане изтече без регулаторно одобрение от Китай.


19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
Джигитът, карал с 300 км/ч на Околовръстното, е открит в чужбина
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим