Извършвайки пилотиран полет на новото си превозно средство Land Aircraft пред публика в Обединените арабски емирства (ОАЕ) в неделя, базираната в Гуанджоу компания Aridge направи поредната си кампания в опит да се превърне в предпочитан вариант за транспорт за свръхбогатите в Персийския залив, пише Bloomberg.
Електрическата летяща кола може да излита и каца вертикално като конвенционален хеликоптер. Според Aridge, превозното средство вече е привлякло 600 предварителни поръчки, включително от базираната в ОАЕ Ali & Sons Group и катарската Almana Group.
Летящата кола на Aridge, която се управлява чрез джойстик и предлага автоматизиран режим на полет, ще струва под 270 000 долара на китайския пазар.
„Проектирана е така, че да е достъпна и да може да се управлява от обикновени хора, от всички – не е нужно да сте професионален пилот“, посочва Майкъл Чао Ду, главен финансов директор и вицепрезидент на компанията.
Aridge, подразделение на Xpeng Motors, отразява нарастваща тенденция в ОАЕ - страна, известна с небостъргачите си и демонстрациите си на технологии и богатство.
Напредъкът в развитието на технологията на батериите доведе до появата на десетки компании за летящи таксита в международен план. Големите инвестиции в изследвания и производство обаче все още не са дали търсените плодове и не е ясно дали индустрията има жизнеспособно бъдеще отвъд свръхбогатите жители на страните от Персийския залив и в други краища на света. Дори някои от най-известните стартъп компании в сектора срещат затруднения с финансирането.
Joby Aviation, базиран в Санта Круз оператор на подобни летателни апарати, също планира да разшири услугата си за летящи таксита в Дубай.
Първият публичен пилотиран полет на Aridge Land Aircraft Fly на остров Палм Джумейра в Дубай в неделя беше осъществен, след като през септември Aridge получи специално разрешение за полет на пилотиран самолет от Главната администрация за гражданска авиация на ОАЕ. След тази тестова фаза ще са необходими други разрешения за експлоатация и продажба.
Летящите автомобили са „бъдещето на мобилността“, изтъква Али Ал Блуши, представител на органа за гражданска авиация на Дубай. „Очакваме те да станат достъпни съвсем скоро, тъй като повече компании навлязат на пазара“, добавя той.
Aridge съобщава, че е започнала масово производство в китайско съоръжение, способно да произвежда 10 000 летящи коли годишно. Очаква се първите продажби да започнат през 2027 г.


Пилот с българско гражданство загина в Хърватия
23-годишна жена е загинала на АМ Тракия вчера
Системата „Бонус-малус” влиза в сила от февруари
Украйна си подсигурява газ през Гърция
Какво ще бъде времето в понеделник?
Саудитският посредник, който продава AI амбициите на страната на Уолстрийт
Тръмп разпали скандала с Епстийн. Сега падна в собствения си капан
Конфликтът в Nexperia: Автомобилните производители искат доставки "без Китай"
Какво се случва с "Лукойл" в Румъния
Бърнс: Президентът правилно забрани на Nvidia и други да изнасят модерни чипове за Китай
Как се промениха интериорите на колите в последните години
Кога по-гъстото масло е опасно за автомобила
Най-доброто BMW M? Тествахме четири от най-бързите баварци в Серес
BYD изпревари Volkswagen – ето колко печелят производителите от всяка кола
Най-добрите бензинови двигатели на последното десетилетие
Терзиев в режим обяснения: За скандала "синя зона", липсата на паркинги и кризата с боклука
13 ранени, един тежко, след инцидент на рали в Австралия
Радан Канев за задържания си с марихуана син: Законът важи за всички
Фрида от ABBA, 80-годишната принцеса
преди 3 седмици Проблема е във възпитанието, а не в превозното средство. Китай от няколко години имат такава икономика каквато с онези които простия народ вкарва в НС няма да почустваме в близкото столетие. Някой чул ли е от НС нещо което да има смисъл и проекция за бъдещето? Аз не. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 седмици Няма кой да им позволи на поднебесните , да направят същите золуми , както с тротинетките . Щото с тротинетка/електрически велосипед/триколка , което си е замаскиран мотоциклет от М категория в най-добрият случай , има вероятност да не се утрепаш от първи път , или да утрепаш некой друг . А тук , гаранцията да се утрепаш е 100% + 90% вероятност да утрепаш друг в градска среда . Да виждате леки хеликоптери , или леки самальоти , да фъркат навсякъде над градове , села и заводи ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар