Администрацията на президента на САЩ Доналд Тръмп наложи 25% мита върху вноса на средно- и тежкотоварни камиони и части, както и 10% мито върху автобусите, като същевременно удължи отсрочката относно налозите, свързани с американските автомобилни производители, съобщава Bloomberg.
Тръмп подписа прокламация, с която от 1 ноември ще бъдат въведени мита върху камионите и автобусите.
Директивата също така удължава до 2030 г. отсрочката, която Тръмп предостави на автомобилните компании, които произвеждат и продават сглобени автомобили в САЩ, и дава началото на разгръщането на планове за прилагане на същата компенсация за митата за камионите.
Вносът на камиони, който отговаря на условията за облекчение съгласно търговското споразумение между САЩ и Канада и Мексико, ще бъде освободен от такси, но не и този на автобуси, изтъкват представители на правителството по време на брифинг.
Администрацията също така създава допълнително изключение за компании, които произвеждат двигатели за леки превозни средства, както и за средно- и тежкотоварни камиони в САЩ, което ще бъде по модела на съществуващата компенсационна програма за завършени превозни средства, но няма да влезе в сила веднага.
Решенията подчертават опита за намиране на баланс от страна на Тръмп, докато той се стреми да прекрои световните търговски потоци и да съживи местното производство. Тръмп използва мита, за да санкционира вноса и да стимулира местното производство и работните места. Но производителите разчитат на глобалните вериги на доставки, за да произвеждат своите крайни продукти в САЩ.
Някои производители на камиони лобираха за намаления в таксите, а други заинтересовани страни предупредиха за потенциала на всеобхватните мита да доведат до по-високи разходи ю, което би могло да се отрази и на строителната и корабоплавателната индустрия.
Съгласно мярката за облекчаване на автоматичните мита, производителите могат да поискат компенсация в размер на 3,75% от стойността на своите произведени в Америка автомобили, което има за цел да помогне за намаляване на разходите около въведените 25% мита върху вносните части и да даде време за пренасочване на веригите на доставки към страната.


Варненци излязоха на протест срещу Зелената зона
Има шанс за дълги почивки около Коледа и Нова година
Пилот с българско гражданство загина в Хърватия
23-годишна жена е загинала на АМ Тракия вчера
Системата „Бонус-малус” влиза в сила от февруари
Германия просто печели твърде много пари в Китай, за да се отдръпне сега
Саудитският посредник, който продава AI амбициите на страната на Уолстрийт
Тръмп разпали скандала с Епстийн. Сега падна в собствения си капан
Конфликтът в Nexperia: Автомобилните производители искат доставки "без Китай"
Какво се случва с "Лукойл" в Румъния
Как се промениха интериорите на колите в последните години
Кога по-гъстото масло е опасно за автомобила
Най-доброто BMW M? Тествахме четири от най-бързите баварци в Серес
BYD изпревари Volkswagen – ето колко печелят производителите от всяка кола
Най-добрите бензинови двигатели на последното десетилетие
В Древния Египет надрусването било нормално ежедневие
Терзиев в режим обяснения: За скандала "синя зона", липсата на паркинги и кризата с боклука
13 ранени, един тежко, след инцидент на рали в Австралия
Радан Канев за задържания си с марихуана син: Законът важи за всички