IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

BYD е лидер и при патентите сред китайските електромобилни компании

В момента BYD е единственият китайски играч, който може да дебютира на световния пазар, изтъква анализатор

14:35 | 14.11.22 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Китайският производител на електрически превозни средства BYD вече има огромна преднина при заявките за патенти за електромобилни технологии, което помага на компанията да се конкурира още по-успешно в световен план.

Нов анализ на Nikkei съвместно с базираната в Токио консултантска фирма Intellectual Property Landscape показва, че при заявките за патенти за електромобили сред четирите най-големи производители в Китай BYD вече е начело с 1557 заявления, почти двойно повече спрямо тези на Zhejiang Geely Holding Group – 870 броя. Chery Automobile е на трето място с 640 заявления, докато SAIC Motor заема четвърто място с 448 броя.

По отношение на подадените извън Китай заявления за патенти на местни компании BYD изпреварва значителното останалите три концерна, което подчертава големите амбиции на производителя.

Компанията, която изпреварва Tesla по брой продадени електромобили в Китай тази година, е подала общо 171 заявления в Европа, 11% от всички заявления за патенти за електромобили на компанията. В САЩ броят им достига 139, а в Япония – 49 броя.

Междувременно Geely е подала 58 заявления в Европа, или 6,7% от общия брой. В САЩ броят им възлиза на 33 заявления, a в Япония има само 8. При останалите две компании броят на подадените заявления извън Китай е незначителен.

BYD е основана през 1995 г. като производител на батерии. Компанията навлиза в автомобилния бизнес през 2003 г. През март тя прекрати продажбата на конвенционални модели, съсредоточавайки се върху изцяло електрическите и плъгин хибридни коли.

В Китай BYD надмина Tesla като пазарен лидер при превозните средства, използващи нов вид енергия (NEV), през първото полугодие.

Патентните заявки на BYD започват драстично да растат през 2016 г., когато компанията подава общо 203 заявления, или 3,5 пъти повече спрямо броя от предходната година.

През 2016 г. BYD наема Волфганг Егер от Audi за главен продуктов дизайнер. Оттогава броят на патентните заявки на BYD продължава да расте значително, като през 2020 г. броят им достига 349.

Другите три компании изостават от BYD поне с няколко години. Патентните заявки на Geely започват да нарастват едва през 2018 г.

„В момента BYD е единственият китайски играч, който може да дебютира на световния пазар“, смята Акира Ямаучи, главен изпълнителен директор на Intellectual Property Landscape.

Миналия месец BYD обяви, че ще навлезе на редица европейски пазари със своите електрически модели – крайъгълен камък, който бележи прехода на концерна към глобално разширение. Компанията заяви, че ще навлезе и на японския автомобилен пазар през следващата година.

Nikkei разглежда представянето при патентите и на други компании, които по някакъв начин са свързани с BYD.

Toyota Motor е цитирала патентите на BYD общо 103 пъти в собствените си заявления, най-много сред всички компании. Междувременно японският концерн е цитирал Tesla в 146 случая.

„Дори по отношение на качеството на патентите, BYD доминира над китайските конкуренти“, изтъква Ямаучи.

Toyota цени техническата мощ на BYD до степен, в която първият е готов да си сътрудничи с китайската компания. През октомври те обявиха, че планират да пуснат на китайския пазар електрическия седан bZ3.

Intellectual Property Landscape класира патентите въз основа на техния принос към конкурентоспособността на компаниите, на това колко често се цитират от съперниците и други фактори.

Японските и южнокорейските играчи имат предимство при никел-манган-кобалтовите (NMC) батерии, които предлагат висока енергийна плътност и могат лесно да се регулират за по-добра производителност. В същото време BYD се фокусира върху разработването на по-тънка, по-малка и безопасна батерия, която се използва не само в електрическите автомобили, планирани за продажба в Европа и Япония, но също и в модела bZ3.

BYD също така разработва модерна технология за зареждане и разреждане на батерии. От свързани патенти, притежавани от четирите китайски компании и Tesla, Intellectual Property Landscape класира пет патента от Tesla и пет от BYD сред първите 10 най-важни иновации.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:36 | 14.11.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още