Какво става в батерията?
Единственият по-скъп елемент в батерията е катодът, който представлява до една трета от цената на крайния продукт.
Повечето електромобилни батерии използват един от двата типа катоди: никел-кобалт-манган (NCM) или литиево-желязо фосфат (LFP). NCM катодите могат да съхраняват повече енергия, но използват скъпи материали (никел, кобалт). LFP катодите обикновено не задържат толкова много енергия, но са по-безопасни и по принцип са по-евтини, тъй като използват по-изобилни материали.
Цената на никела и кобалта рязко нарасна през последните две години.
Ето защо толкова много компании се надяват да го заменят с по-евтини, по-изобилни материали като натрий и сяра, ако техническите им ограничения могат да бъдат преодолени.
„Натриевият йон определено има място, особено за съхранение на енергия и за превозни средства от нисък клас на чувствителни към разходите пазари като Китай, Индия, Африка и Южна Америка“, коментира консултантът Прабхакар Патил, бивш мениджър в LG Chem.
„Разходите за въвеждане на литиево-серни батерии вероятно ще бъдат по-високи – въпреки че имат потенциала да предложат най-ниската цена – при които потребителската електроника първа ще ги възприеме“, добавя Патил.
Базираната в Мичиган Amandarry и британската AMTE Power разработват натриево-йонни батерии, използващи натриев хлорид като основна катодна съставка. Те не се нуждаят от литий, кобалт или никел - трите най-скъпи съставки на съвременната батерия.
Джеф Прат, управляващ директор на Центъра за индустриализация на батерии във Великобритания - държавно финансирано предприятие за 130 млн. паунда (153 млн. долара), която отдава производствените си линии под наем на стартъпи, за да тестват химията на своите батерии - каза, че се опитва да вкара клетките с натриеви йони на нова компания в натоварения производствен график, защото това е "стратегически важно" за надеждите на Великобритания да бъде сред лидерите при разработването на нови, по-добри батерии.
Американските фирми Lyten и Conamix, германската Theion и норвежката Morrow разработват литиево-серни катоди, които все още се нуждаят от литий в по-малки количества, но не и от никел или кобалт.
Чрез използването на катодни материали - сярата се използва широко в торове, така че е евтина като натрия - тези стартъпи твърдят, че разходите за батерии могат да бъдат намалени с до две трети спрямо сегашните стойности, което потенциално прави електромобилите по-достъпни.
Цената на един стандартен батериен пак в момента варира от 10 000 до 12 000 долара.
„Ако успеем да постигнем целите, които сме си поставили с някои от най-големите производители на автомобили в света, тогава започваме състезанията“, заяви изпълнителният директор на Conamix Шарлот Хамилтън.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?