Покачващите се цени на суровините за батерии накараха автопроизводителите и другите фирми, зависими от батериите, да се фокусират върху иновациите относно достъпността, вместо да залагат на ефективността, изтъкват пазарни експерти.
„Мисля, че много компании търсят начини да намалят разходите, ако е възможно, или да изградят технологии, които ще бъдат по-добри на същата цена“, споделя Никълъс Иу, началник на персонала в About Energy.
Тази година, след успеха на CATL и BYD, производителите на автомобили, от Tesla до Rivian и Ford, започнаха да използват по-евтините, пренебрегвани преди това литиево-желязо-фосфатни батерии (LFP) в някои превозни средства.
Много производители на оригинално оборудване сега приемат тази химия като „достатъчно добра“ след години на фокусиране върху богати на никел химикали, които осигуряват по-висока производителност, добавя Иу.
Дори ако цените на суровините за батерии „се понижат утре“, LFP клетките ще запазят своето предимство поради гъвкавостта, която предлагат по отношение на веригата на доставки, изтъква Фрит.
Въпросът с устойчивостта
Наред с надпреварата за осигуряване на суровинни, производителите на оригинално оборудване се сблъскват с други проблеми, свързани с регулаторите, потребителите и инвеститорите, относно гарантирането ,че техните производствени процеси са отговори и устойчиви, от добив на суровини до рециклирането на батериите.
Например, някои производители на автомобили си партнират с компании за рециклиране, за да създадат кръгова екосистема при батериите, докато производството на електромобили расте.
По-рано тази година General Motors инвестира в канадския стартъп Lithion Recycling и си партнира с компанията за потенциално използване на рециклирани материали за производството на батерии. Redwood Materials, която сключи договори с Ford, Toyota, Volkswagen, Audi и Volvo, обяви, че планира да вложи 3,5 млрд. долара за изграждане на производствен капацитет в щата Невада. През май администрацията на президента на САЩ Джо Байдън също обяви програма за 60 милиона долара специално за рециклиране на батерии.
Но отвъд рециклирането, производителите на електромобили все повече обръщат внимание на потенциалните по-широки въздействия върху околната среда на всички процеси - от миннодобивната дейност до производството, тъй като регулаторите, потребителите и инвеститорите ги призовават да поемат отговорност относно своите вериги на доставки, посочва Сара Монтгомъри, главен изпълнителен директор на Infyos – стартъп компания, която работи с други бизнеси в областта на батериите.
Според Монтгомъри електромобилните концерни се стремят бързо да натрупат опит за анализ на устойчивостта и трябва да възприемат по-цялостен подход върху този фактор, ако искат да постигнат дългосрочен успех.


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
преди 2 години Истинска революция! Батерии, които нямат нужда от електрически ток. Можете да си кааарате спокойно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Революция, в същинския смисъл, няма. АКО БИ ИМАЛО, едва ли акциите на Тесла щяха ЧАК ТОЛКОВА да се сринат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар