IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Financial Times и бъдещето на журналистиката

От началото на годината FT премина през две сериозни промени - промяна на бизнес моделa и продажба на изданието

09:03 | 18.10.15 г.
Автор - снимка
Редактор
<p style="text-align: justify;">
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Ридинг, който също е бивш журналист за FT, посочва, че и Nikkei се притежава и управлява основно от бивши журналисти. Въпреки това обаче японските репортери, и особено тези в Nikkei, имат репутацията, че внимават какво пишат за корпорациите в страната. Според Ридинг това не е никак справедливо.

„Мисля, че най-важното нещо е да разберат нашите ценности и редакторска независимост. Няма да им казвам как да управляват Nikkei, а те няма да казват каква да бъде редакторската ни независимост във FT. Те са абсолютно наясно с това“.

По отношение на промяната в абонаментите Ридинг коментира, че когато през 2007 г. FT представя абонамента си за ограничен брой статии на месец, той „работи изключително добре“. В последствие обаче с нарастващото влияние на дигиталните медии и все повечето достъпни интернет издания, FT осъзнава, че трябва да се създаде навик за четене на медията, а това няма как да се случи, ако читателите обмислят добре какво точно да прочетат.

Именно тогава идва промяната в бизнес модела, представяйки евтини пробни абонаменти. Сега, когато някой читател посети сайта и поиска да прочете дадена история, той получава предложение за едномесечен абонамент само за един долар, евро или лира, в зависимост от страната.

„Определено не сме го измислили ние“, казва Ридинг. „Тази възможност съществува и при други бизнеси и индустрии“, добавя той, пояснявайки, че идеята е за минимална сума да четеш, колкото искаш, което от своя страна създава навик. Засега тази нова стратегия явно работи.

„Скоростта на привличане на абонати се е повишила с около 80% спрямо миналата година“, казва Ридинг. „Статистката, която според мен е много вълнуваща, е че, откакто стартирахме новия си подход, имаме над хиляда нови абонати всяка седмица, с изключение на шест седмици. А през миналата година имахме само шест седмици с над 1 000 нови абонати“.

Други издания следят внимателно какво се случва с експеримента във FT. Според Ридинг опитът променя и начина на мислене в организацията. Все повече статии се публикуват и в социалните мрежи, като всеки читател може да прочете всяка от тях безплатно, когато е пренасочен именно от линк в някоя от мрежите. Едва след това той получава предложение за пробен абонамент. Така репортерите пишат все по-целенасочени статии, концентрирани върху това, което буди най-много интерес сред читателите.

Новият бизнес модел помага на FT и да прави по-добър анализ на данните „Сега можем да измерваме, оптимизираме и проследяваме всички читатели и променящи се тенденции, което нямаше как да стане преди“, казва Ридинг. „Така разбираме читателите си, това, което е важно за тях“.

Не всичко, което прави FT, е революционно. Други издания, като Wall Street Journal и Washington Post, също предлагат подобни евтини пробни абонаменти. Това, което според Ридинг обаче отличава британското издание е глобалната перспектива. Въпреки че това е очевидно нишов продукт, тази ниша – заможни глобално мислещи бизнес читатели, се разраства, и не само в развиващия се свят. Ридинг коментира, че САЩ е пазар с „добри възможности за растеж“.

С подкрепата на новия си собственик, вестникът планира нови инвестиции във функционалността на сайта и видео и аудио материалите, за да успее да привлече и задържи нови потребители.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:35 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още