IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Чат ботовете дават нови възможности за реклама

Мобилните приложения за чат могат да се превърнат в особено привлекателно място за марките

14:35 | 03.08.14 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Чат приложенията са изключително популярни извън САЩ, където доставчиците на мобилни услуги таксуват потребителите за всяко текстово съобщение, което те изпращат. Това пък е мощен стимул за използване на безплатни приложения. Но винаги е стоял въпросът как тези приложения могат да печелят.

WhatsApp например не предлага реклами, а Марк Зукърбърг заяви, че смята това да си остане така. WeChat, която има 400 млн. потребители, предимно от Китай, строго ограничава колко често рекламодателите могат да показват продуктите си на потребителите.

Спамът с реклами на потребителите в такова „интимно“ място няма да работи. Част от проблемът е, че до този момент не е било ясно кой е най-подходящият и естествен начин за рекламиране в такива приложения.

Още през първата седмица от предлагането на своите „промотирани“ чатове 1,5 млн. души потвърждават участието си в една от кампаниите, посочва представител на Kik. Собственият чат бот на компанията, който започва като експеримент и работи от години, получава 1,8 млн. съобщения дневно.

Ако ви се струва невероятно, че толкова много тийнейджъри (80% от потребителите на Kik са под 22 години) биха искали да говорят с робот, помислете за това, което създателят на прочутия чат бот Mitsuku заявява в интервю през 2013 г.

„Това, което ме кара да продължа е, когато получавам имейли или коментари от чатове, в които хората ми казват, че Mitsuku им е помогнал в дадена ситуация, независимо дали става дума за съвет за среща, тормоз в училище, справяне с болести или съвети за интервю за работа. Също така има много възрастни хора, които си говорят с него за компания“, посочва той.

Чат ботовете, създадени от марки, могат да бъдат използвани за забавление, но могат да се ползват и за информиране. Представете си, че говорите с вашата банка или с друга компания, когато имате въпрос, свързан с обслужването на клиенти. А тези, върху които работи Kik, могат да се учат, твърди Ливингстън.

Петдесет или повече души от компанията могат да провеждат разговорите с потребителите в началото, а чат програмата постепенно ще научи какво да отговаря. Така  тя ще става все по-самостоятелна, докато не се стигне до момента, в който автоматично ще може да провежда едновременно хиляди разговори. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:22 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Софтуер виж още

Коментари

1
rate up comment 2 rate down comment 0
Ricco
преди 9 години
"...заблуждават хората да смятат, че машината също е интелигентна"----------Това защо да е заблуда - една машина може да бъде интелигентна.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още