IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Китай остава най-големият пазар на електронни спортове в света

Регулаторите продължават да оказват натиск върху сектора

19:30 | 15.07.22 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: SeongJoon Cho/Bloomberg</em></p>

Снимка: SeongJoon Cho/Bloomberg

Приходите на китайския пазар на електронни спортове са нараснали с 14% на годишна база през 2021 г. въпреки влошената регулаторната среда за гейминга във втората по големина икономика в света. Това показва нов доклад на компанията за пазарни проучвания Niko Partners, цитирана от Ройтерс.

Китай остава най-големият пазар в света с 403,1 млн. долара приходи от електронни спортове за 2021 г., посочват от Niko Partners.

„Това, което Китай има, е един вид предимство в областта на електронните спортове – това е един наистина феноменално голям пазар с огромен брой геймъри, които се интересуват от съдържание, свързано с електронни спортове... от превръщането си в професионални играчи“, коментира Александър Чамплин, ръководител електронни спортове в Niko Partners.

Китайският пазар продължава да расте, въпреки по-затегнатите правила от регулаторите. Миналата година Пекин въведе правила, които ограничават времето, в което лицата под 18-годишна възраст могат да играят видео игри, до три часа седмично.

Освен това китайските регулатори временно спряха да издават лицензи за дистрибуция и монетизация на игри между юли 2021 г. и април тази година.

Ефектът от това се усеща от най-големите гейминг компании в Китай – NetEase и Tencent.

Въпреки че пазарът на електронни спортове се представя добре, Чамплин предупреждава, че в бъдеше може да се усетят известни сътресения в професионалния гейминг в Китай.

„Това, което тези регулатори правят, особено по отношение на гейминга сред младежите, е един вид ограничаване. Макар че все още има много вълнение около заглавията за електронни спортове, известните личности в електронните спортове, ние сме малко притеснени какво ще донесе това на бъдещите поколения фенове на електронните спортове и професионалистите... и какво може да стори на историческата доминация на Китай в областта“, посочва Чамплин.

Въпреки по-мащабните мерки срещу играенето на игри от младежите, правителството все пак дава подкрепата си за електронните спортове. Миналата година Шанхай откри арена за електронни спортове, която е с площ 500 хил. кв. метра.

Япония и Южна Корея са другите два големи пазара в Азия по приходи от електронни спортове.

Въпреки че Китай продължава да е водещ, има други региони и страни, които растат по-бързо. Приходите от електронни спортове в Югоизточна Азия достигнаха 80,1 млн. долара през 2021 г., нараствайки с 27,3% на годишна база. Приходите на Индия от електронни спортове бяха 20,3 млн. долара миналата година, или с 26% повече спрямо тези за 2020 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:02 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Софтуер виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
cyclop
преди 1 година
Тоест, компютърни игри
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още