Приходите на китайския пазар на електронни спортове са нараснали с 14% на годишна база през 2021 г. въпреки влошената регулаторната среда за гейминга във втората по големина икономика в света. Това показва нов доклад на компанията за пазарни проучвания Niko Partners, цитирана от Ройтерс.
Китай остава най-големият пазар в света с 403,1 млн. долара приходи от електронни спортове за 2021 г., посочват от Niko Partners.
„Това, което Китай има, е един вид предимство в областта на електронните спортове – това е един наистина феноменално голям пазар с огромен брой геймъри, които се интересуват от съдържание, свързано с електронни спортове... от превръщането си в професионални играчи“, коментира Александър Чамплин, ръководител електронни спортове в Niko Partners.
Китайският пазар продължава да расте, въпреки по-затегнатите правила от регулаторите. Миналата година Пекин въведе правила, които ограничават времето, в което лицата под 18-годишна възраст могат да играят видео игри, до три часа седмично.
Освен това китайските регулатори временно спряха да издават лицензи за дистрибуция и монетизация на игри между юли 2021 г. и април тази година.
Ефектът от това се усеща от най-големите гейминг компании в Китай – NetEase и Tencent.
Въпреки че пазарът на електронни спортове се представя добре, Чамплин предупреждава, че в бъдеше може да се усетят известни сътресения в професионалния гейминг в Китай.
„Това, което тези регулатори правят, особено по отношение на гейминга сред младежите, е един вид ограничаване. Макар че все още има много вълнение около заглавията за електронни спортове, известните личности в електронните спортове, ние сме малко притеснени какво ще донесе това на бъдещите поколения фенове на електронните спортове и професионалистите... и какво може да стори на историческата доминация на Китай в областта“, посочва Чамплин.
Въпреки по-мащабните мерки срещу играенето на игри от младежите, правителството все пак дава подкрепата си за електронните спортове. Миналата година Шанхай откри арена за електронни спортове, която е с площ 500 хил. кв. метра.
Япония и Южна Корея са другите два големи пазара в Азия по приходи от електронни спортове.
Въпреки че Китай продължава да е водещ, има други региони и страни, които растат по-бързо. Приходите от електронни спортове в Югоизточна Азия достигнаха 80,1 млн. долара през 2021 г., нараствайки с 27,3% на годишна база. Приходите на Индия от електронни спортове бяха 20,3 млн. долара миналата година, или с 26% повече спрямо тези за 2020 г.


Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
АПС с очакване вотът на недоверие да е успешен
Украйна потвърди: Неизвестни дронове са преследвали самолета на Зеленски
Ванс: САЩ се надява на "добри новини“ за уреждането на конфликта в Украйна
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
преди 3 години Тоест, компютърни игри отговор Сигнализирай за неуместен коментар