Италия взе „прибързано и ужасно“ решение, когато се присъедини към инициативата „Един пояс, един път“ преди четири години, тъй като това не помогна много за повишаване на износа, заяви италианският министър на отбраната Гуидо Крозето в интервю за вестник Corriere della Sera, цитирано от Ройтерс.
Италия се присъедини към инициативата при управлението на предишното правителство, като стана единствената голяма западна страна, предприела подобна стъпка. Крозето е част от администрацията, която обмисля как да се освободи от споразумението.
Инициативата „Един пояс, един път“ предвижда възстановяване на стария Път на коприната за свързване на Китай с Азия, Европа и други региони чрез големи инвестиции в инфраструктура. Критиците смятат инициативата за инструмент, чрез който Китай да разпространи геополитическото си и икономическо влияние.
„Решението за присъединяване към новия Път на коприната беше прибързан и ужасен акт“, който увеличи китайския износ за Италия, но нямаше същия ефект върху италианския износ към Китай, заяви Крозето пред Corriere della Sera.
„Въпросът днес е как да излезем от инициативата без да навредим на отношенията с Пекин. Защото е вярно, че Китай е конкурент, но той е и партньор“, заяви министърът на отбраната.
След среща в Белия дом с президента Джо Байдън в четвъртък италианският премиер Джорджа Мелони заяви, че правителството ѝ трябва да реши до декември дали да излезе от инициативата и също така обяви, че скоро ще посети Пекин.
В интервю в събота за италианската новинарска програма TG5 Мелони определи като парадокс това, че макар Италия да е част от инициативата „Един пояс, един път“, тя не е страната от Г-7 с най-силни търговски връзки с Китай.
„Това показва, че можеш да имаш добри отношения и търговски партньорства“ с Китай, дори ако си извън инициативата „Един пояс, един път“, допълни Мелони.


Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
преди 2 години До: Скъсана_Ушанка ... те изкупуват основно пристанища , летища , ЖП-връзки ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Ее, по-добре късно да се усетите, отколкото никога. Китай НЕ инвестира, а изкупува ресурси и инфраструктура, платени с огромния си вътрешен дълг. И когато *** скимтят колко бил външния дълг на САЩ, не е лошо да се запознаят с факта,че вътрешния дълг на Китай е над 40 трилиона долара. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Това все повече държави го установяват.Черна гора, Шри Ланка Замбия..Списъкът тепърва ще расте.Е, някои ора по върховете намазват разбира се, както си му е редът... отговор Сигнализирай за неуместен коментар