В продължение на години канадският петролен и газов сектор беше измъчван от недостиг на инфраструктура, който силно ограничаваше капацитета на страната за износ и принуждаваше производителите да продават с голяма отстъпка, тъй като капацитетът за съхранение беше изчерпан в цялата страна. Но всичко това се промени, когато проектът Trans Mountain Expansion най-накрая заработи след години на забавяне на 1 май 2024 г., пише Oilprice.
Сега, изведнъж, Канада е основен конкурент на световните пазари, с възможността да доставя суров петрол директно от Ванкувър до азиатските пристанища. Това отразява монументалната промяна в глобалната геополитика. Към 2019 г. липсата на транспортен капацитет струваше на канадските производители приблизително 20,62 млрд. долара годишно. Но след въвеждането в експлоатация на тръбопровода Trans Mountain Expansion миналата година, производителите в централната провинция Алберта вече могат да изпращат три пъти повече суров петрол до канадското тихоокеанско крайбрежие. Това се равнява на близо 600 000 барела на ден допълнително количество на пазара и почти еднолично съживи сектора.
Подчертавайки колко важен е този нов търговски маршрут за световните пазари, Балтийската борса - световен лидер в проследяването на данни за морските пазари - въведе не един, а два нови бенчмарка, насочени единствено към проследяване на износа на канадски суров петрол за Азия.
Това отразява важните промени и напрежението в световната политика, тъй като Китай, най-големият вносител на изкопаеми горива в света, и САЩ, един от най-големите износители на природен газ и водещ износител на петрол, продължават да водят своята търговска война. Докато администрацията на американския президент Доналд Тръмп продължава да налага мита върху китайски стоки на фона на продължаващите заплахи за по-високите им цени, Китай въведе ответни пристанищни такси за американските кораби, увеличавайки разходите за превоз на петрол и газ от САЩ до Китай.
Докато двете най-големи икономики в света продължават да се атакуват взаимно, алтернативни търговски партньорства не се колебаят да запълнят този доходоносен вакуум. Канада не крие плановете си да увеличи износа на петрол и газ, тъй като политиката на САЩ остави празнини на пазара – първо при паузата за износ на втечнен природен газ на администрацията на Джо Байдън, а сега и при националистическия търговски подход на Тръмп. В резултат на тези геополитически промени, в допълнение към новооткрития експортен капацитет благодарение на Trans Mountain Expansion, Канада става все по-ключов играч на световните пазари на петрол и газ.
„Апетитът на Китай за канадски петрол е напът да достигне рекордно високо ниво“, гласи заглавие на Bloomberg. Новината продължава с подробности, че над 70 процента от петролните танкери, тръгващи от Британска Колумбия, са се отправили директно към Китай. Резултатът е печеливш за Канада и Китай, тъй като Пекин продължава да запълва стратегическите си резерви, докато се отдалечава от търговията със САЩ, а Канада бележи най-високите си цени на суровия петрол от юли.
Не всички в Канада обаче подкрепят новооткритото господство на страната в световната търговия с изкопаеми горива. Канада става все по-разделена по въпросите за климата и новият премиер Марк Карни трябва да намери баланс между укрепването на канадската икономика в условията на нарастваща враждебност от страна на Вашингтон и едновременно с това да се придържа към климатичните цели, които Канада досега не е постигнала. През първите месеци от мандата си Карни се фокусира върху световните пазари на петрол и газ, поставяйки Канада на глобалната карта, като същевременно се опитва да поддържа екологичен имидж.
„Не се отказваме от климатичните си цели“, заяви Карни, добавяйки: „Прекалибрираме инструментите си, за да подкрепим канадските домакинства и бизнеси в труден икономически момент“.


Коледен автобус радва жителите на Варна
Спецакция във Варна срещу наркотиците, двама са задържани
Сачева сама на консултации при Радев: Борисов знае кога е време за мъже и кога - за жени
Отиде си един от най- големите художници на Варна - Владимир Иванов
Административният съд – Варна е спасил 10 дръвчета рецеклирайки хартия
Д-р Янчо Делчев: България има добро иновативно здравеопазване
Саркози легитимира крайната десница и ерозира центъра на Макрон
Медиен магнат от Хонконг бе обявен за виновен в заговор срещу Китай
И. Левков: Играта за двигателите с вътрешно горене е приключила
Украйна и САЩ подновяват разговорите за мир с фокус върху сигурността
Volkswagen ще затвори завод в Германия за първи път от 88 години
Промяна в нагласите – потребителите отново се насочват към ДВГ
Забравената легенда: Toyota GT-Four
Изтеглянето на милиони мотори показва големия проблем на съвременните ДВГ
Как Mercedes-Benz W124 постави еталон с „несъвършените“ си огледала
Министерството на културата: Директорът на Народния театър не е уволнен
ПП-ДБ към Радев: С президента или с конкурента разговаряме?
Какво ви очаква в любовта тази седмица?
Виктор Орбан или Брюксел: На кого унгарците вярват повече?
Танкерът “Кайрос” тръгна към Бургаския залив
преди 1 месец И още някои броят рижия нарцисист за бизнесмен. Най- глупавия президент който помня. Но нека Канада продължава въпреки неговите глупости да развива икономиката си. За разлика от нашите псевдо политици канадците демонстрират себеуважение, което предизвиква такова и от страна на другите отговор Сигнализирай за неуместен коментар