България има нужда от 2100 км магистрали, а са построени 870 км. Построили сме не повече от половината от магистралите, които е трябвало да изградим преди десет години. Това каза на пресконференция служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков при представянето на състоянието на автомагистралите на България и визията за тяхното доизграждане и развитието на пътната мрежа - "Магистралите на България – вчера, днес и утре".
Анализът е подготвен от министерството и пътната агенция през последните два месеца, като дейността е започнала включително и от предишния кабинет, уточни министърът, цитиран от БТА. Той изтъкна, че нараства необходимостта от изграждането на магистрали и пътища.
Шишков посочи като приоритет за следващите правителства да бъде завършен целият процес на проектиране, ускоряване на всички съгласувателни процедури, стриктен график за реализация и ясна стратегия.
По думите му България няма ясна стратегия по строителството на големите инфраструктурни обекти. „За съжаление всички спорове стават за дадени пари и малки участъци, но нямаме нито ясна представа кога ще завърши проектирането на магистралите, нито кога ще ги изградим“, допълни министърът и посочи, че би трябвало следващите правителства да направят подобна стратегия, защото страната е изключително изостанала.
Министърът съобщи, че 38 на сто от магистралите, които трябва да се проектират и построят в България, са с изключително незадоволително проектантско и с никакво строително решение. Той посочи, че най-важното направление е по посока "север - юг" - от Русе за Маказа, връзката от Румъния към Гърция. Започнахме с първата част от тази връзка, участъкът е с обща дължина "Русе - Велико Търново" 67 километра, "Велико Търново - Свиленград" - още 218 км, каза министърът и посочи, че е належащо да се започне бързо да се проектира и да се строи.
Други важни обекти са магистралите "Черно море" и "Рила", както и магистрала "Хемус", която е без проектни решения за 7, 8 и 9 лот. Шишков се надява на бързо решение на проблема, за да може и тази магистрала да има цялостно проектно решение и да продължи да се строи изцяло.
Други важни обекти са: връзката с тунела под Петрохан, както и скоростният път, който сега се стори от Видин до Ботевград, по който има участък от Монтана до Враца, който е без осигурено трасе. Тези обекти трябва в кратък срок да бъдат построени от следващите правителства, за да имаме нормална и проходима пътна мрежа, заяви министърът.
Магистралите, които сега са с проектна готовност са "Русе - Велико Търново" - 75 км, "Хемус" - 96 км и "Европа" - 16,5 км.
По думите на министъра магистрала "Европа" е била най-проблемният участък като забавяне във времето и той трябва да бъде изграден до 2023 г. Той съобщи, че е подписал споразумение с кмета на Костинброд и проектът вече е съгласуван с всички институции, утре ще бъде разгледан на Върховен експертен съвет и се очаква до дни да бъде одобрен Подробен устройствен план на магистралата.
В началото на април Министерството публикува Интерактивна карта, която показва плановете за развитие на транспортната инфраструктура на България и свързаните региони до 2040 година.
В периода 2022 – 2025 г. трябва да завърши цялостното изграждане на участъка от Благоевград до Крупник на автомагистрала "Струма" и трасето между Боаза и Павликени на автомагистрала "Хемус", посочиха тогава от ведомството. Ще бъде завършена и пусната в експлоатация цялата автомагистрала "Европа" от граничния пункт "Калотина" до София. В този период трябва бъдат модернизирани и отсечките Видин - Монтана и Враца - Ботевград от трасето между Видин и Ботевград.
До 2030 г. се планира да завърши строителството и в експлоатация да бъдат пуснати участъкът между Крупник и Кресна на АМ "Струма", отсечката между Павликени и Шумен на АМ "Хемус", както и участъкът между Кюстендил и Дупница от бъдещата магистрала "Рила", посочиха през април от Министерството.
За улесняване на връзките по направлението север-юг ще се работи за завършване на трасето между Монтана и Враца от пътя Видин – Ботевград и магистралите "Черно море" и "Русе - Велико Търново". Предвижда се работата по подобряване на условията за придвижване в това направление през централната част на страната да продължи в посока юг чрез поетапно модернизиране на трасето между Велико Търново и Хасково през Габрово и Стара Загора. Очаква се то, както и тунелът под връх Шипка, също да бъдат завършени в периода до 2030 г. В този срок ще се положат максимални усилия за модернизиране на пътния участък Монтана - София с тунел под Петрохан, а също така и за изграждане на тунел на АМ Черно море“. До края на периода се очаква да бъде изграден "Дунав мост 3" при Русе, който е обвързан с изграждането на магистралата "Русе - Велико Търново".


Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна