IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Масовото изграждане на мегафабрики в САЩ вещае недостиг на персонал

Заводите за полупроводници и електромобили търсят служители на фона на недостига на работна ръка в производството

20:57 | 12.12.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Намирането на достатъчно работници се оказва трудна задача в района на Кълъмбъс, Охайо, който се радва на едно от най-ниските нива на безработица в щата и с процъфтяваща логистична индустрия, която се конкурира за едни и същи служители. Заводите тук постоянно търсят служители - недостиг, който кара някои мениджъри да се присъединяват към работниците си на производствената линия, пише Wall Street Journal.

Американските производители отдавна се борят да намерят всички служители, от които се нуждаят. Предстоящата вълна от мегафабрики, подпомогната от милиардите долари федерални стимули, може да превърне този недостиг в истинска криза, предупреждават ръководители и представители на индустрията.

Тревогата е особено остра в Централен Охайо, където Intel изгражда два завода за полупроводници на обща цена от над 20 млрд. долара, а Honda и LG Energy Solution строят фабрика за батерии за електрически превозни средства на стойност 3,5 млрд. долара. Компаниите се стремят да наемат повече от 5000 работници, а местните доставчици, които ще обслужват фабриките, вероятно ще се нуждаят от още хиляди.

Това оставя по-малките производители да се подготвят за засилваща се битка на пазара на труда.

„Работната сила е проблем номер едно, където и да отидем в Охайо, и още повече в Централен Охайо“, изтъква Райън Аугсбъргър , президент на Асоциацията на производителите в Охайо. „Ще стане много по-лошо с големи компании като Intel“, добавя той.

САЩ преживяват бум в строителството на фабрики, тъй като компаниите пренасочват някои от операциите си. Администрацията на президента Джо Байдън също даде приоритет на полупроводниковата и електромобилната индустрия в страната, отделяйки милиарди долари субсидии, за да подпомогне растежа им.

Стойността на новите производствени строителни проекти достигна рекордните 102 млрд. долара миналата година, три пъти повече от общата сума за 2019 г., посочва Ричард Бранч, главен икономист на Dodge Construction Network. От 2021 г. насам 33 производствени проекта, повечето от които свързани с полупроводници или електрически превозни средства, струват по над 1 млрд. долара или повече.

Миналата година Intel избра място на 20 мили североизточно от центъра на Кълъмбъс като място за първия си нов полупроводников комплекс от 40 години. Двата завода, известни като fabs, са сред 37-те нови или разширяващи се съоръжения за производство на чипове, обявени в САЩ след въвеждането на законодателството през 2020 г., което се превърна в Закон за чиповете на стойност 53 млрд. долара .

Асоциацията на полупроводниковата индустрия предупреждава, че строителният бум може да доведе до недостиг на работна ръка. Повече от половината от около 115-те хиляди нови позиции, които се очаква да бъдат създадени до края на десетилетието, може да останат незаети, прогнозира групата.

Intel се стреми да бъде изключение. Синди Харпър, вицепрезидент на компанията за наемане на таланти, казва, че Intel има опит в изграждането на работна сила в своите съоръжения в Орегон, Ню Мексико и Аризона и следва подобна схема в Охайо.

Фирмата помогна за разработването на учебна програма, която ще се предлага в колежите на щата. Програмата, която в някои случаи може да бъде завършена за една година на цена от около 3700 долара, запознава студентите с производството на полупроводници, за да могат да станат техници – базова позиция, която включва поддръжка и отстраняване на неизправности в оборудването в силно автоматизираните заводи.

Honda, която вече има четири завода в Охайо, разговаря с президенти на обществени колежи, администратори на държавни училища и служители за развитие на работната сила, за да разработят пътища към своето съвместно предприятие за електромобили, споделя говорител.

Представители на двете компании пристигат в Кълъмбъс през октомври за ден на кариерата в производството, насочен към ученици. Служител на Honda, който е учил в колежа, говори за напредналата технология на автомобилния производител, докато служителят на Intel носи очила за виртуална реалност, които позволяват на тийнейджърите да визуализират какво е да работиш във фабрика.

Кристина Клоус от JobsOhio, държавната частна корпорация за икономическо развитие, казва, че макар компаниите да изразяват загриженост относно загубата на служители в новите фабрики, Intel и съвместното предприятие на Honda/LG са подчертали, че не искат „стратегия за бракониерство“.

Харпър от Intel изтъква, че компанията не е сключила споразумения относно своите практики за набиране на персонал, но не очаква, че наемането на служители на други компании ще бъде фактор. Рик Ригъл, главен оперативен директор на съвместното предприятие Honda/LG, посочва, че фабриката не възнамерява да навреди на възможностите за работа в други бизнеси в района.

Парите може да са решаващ въпрос. Средната работна заплата в Охайо е около 25 долара на час, става ясно от данни на Бюрото по трудова статистика, а някои обяви за работа в района на Колумб са за по-малко от 20 долара на час.

Представители на Intel и съвместното предприятие на Honda/LG отказаха да уточнят размера на планираните трудови възнаграждения, въпреки че Intel казва, че техниците в производството на други места в страната могат да печелят от 50 000 до 90 000 долара годишно, като тук са включени и бонусите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:46 | 12.12.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Индустрия виж още

Коментари

Финанси виж още