IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Instacart оценява IPO-то си на 30 долара на акция

Предлагането е в горния край на очаквания диапазон

11:25 | 19.09.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Tiffany Hagler-Geard/Bloomberg
Снимка: Tiffany Hagler-Geard/Bloomberg

Instacart, компанията за доставка на хранителни стоки, чийто бизнес процъфтя по време на пандемията, оцени дългоочакваното си първично публично предлагане на 30 долара на акция. Тя ще стане първата забележителна технологична компания, подкрепена от рисков капитал, която ще излезе на публичния пазар в САЩ от декември 2021 г., пише CNBC.

Предлагането е в горния край на прогнозирания диапазон от 28 до 30 долара на акция и оценява Instacart на около 10 млрд. долара. Акциите ще дебютират на Nasdaq Stock Market днес под символа CART.

11-годишната компания, която доставя хранителни стоки от вериги като Kroger, Costco и Wegmans, трябваше драстично да намали цената на акциите си, за да стане привлекателна за инвеститорите на публичния пазар. В началото на 2021 г., в разгара на пандемията от Covid-19, Instacart набра капитал при оценка от 39 млрд. долара, или 125 долара на акация, от известни фирми като Sequoia Capital и Andreessen Horowitz, Fidelity и T. Rowe Price.

Пазарът на технологични IPO-та до голяма степен беше без особено движение от декември 2021 г., тъй като инфлационният натиск и нарастващите лихвени проценти накараха инвеститорите да са по-предпазливи към риска, и доведоха до спад в цените на акциите на софтуерните и интернет компании. Представянето на Instacart, заедно с предстоящия дебют на доставчика на облачен софтуер Klaviyo, може да помогне да се определи дали други компании са готови да тестват възможностите си чрез първични публични предлагания.

Instacart пожертва растежа си за рентабилност, а в процеса доказа, че нейният бизнес модел може да генерира печалба. Приходите на компанията нараснаха с 15% през второто тримесечие до 716 млн. долара, което е по-малко от ръста от 40% през същия период година по-рано и спрямо близо 600-те процента повишение в ранните дни на пандемията. Компанията намали броя на служителите си в средата на 2022 г. и сви разходите си, свързани с клиентската поддръжка и купувачите.

Instacart започна да генерира печалба през второто тримесечие на 2022 г., а през последното тримесечие отчете 114 млн. долара нетна печалба, спрямо 8 млн. долара година по-рано.

При 10 млрд. долара Instacart ще бъде оценена на около 3,5 пъти годишните си приходи. Компанията за доставки на храни DoorDash, която Instacart определя като конкурент в своя проспект, се търгува 4,25 пъти приходите. Приходите на DoorDash нараснаха по-бързо през последното тримесечие, с 33%, но компанията все още губи пари.

Sequoia е най-големият инвеститор в Instacart с дял от 15%. Основни поематели на IPO-то са Goldman Sachs и JPMorgan Chase.

Съоснователят на Instacart Апурва Мехта притежава акции за над 800 млн. долара и продава само малка част от тях в рамките на първичното публично предлагане.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:25 | 19.09.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още