Трето, все още не сме видели пълните икономически щети от блокадите. Дори ако европейските икономики бързо възстановят дейността си отпреди коронавируса, загубите, понесени по време на срива, ще оставят своята следа. За разлика от 10 години назад, най-голямото безпокойство не трябва да бъде платежоспособността на правителствата, предвид пакета за възстановяване и готовността на Европейската централна банка да запази евтино финансирането. Вместо това сривът може да е увредил безвъзвратно балансите на много частни компании.
Рискът е възстановяването да дойде твърде късно, за да ги спаси от фалит и загуба на работни места. Подкрепата на правителството може и да им е дала отсрочка, но сметката още не е дошла. Това би могло да осуети възстановяването, дори ако самата пандемия е елиминирана като икономическа заплаха. Жертването на предложението за подкрепа на собствения капитал на по-малките компании, за да се постигане съгласие относно фонда за възстановяване, показва, че правителствата на ЕС не са подготвени за тази опасност.
Четвърто, пандемията може трайно да е намалила потенциалния БВП на много икономики. Това е особено вероятно там, където сривовете бяха по-дълбоки и по-продължителни, причинявайки по-големи финансови щети на компаниите и отделяйки работниците от техните работни места, така че предишната производителност да не може да бъде възстановена. То е по-вероятно и там, където вирусът не беше потиснат ефективно и социалното дистанциране продължава да възпрепятства заетостта, която зависи от физическата близост.
Подобно на самата физическа цена на Covid-19, дългосрочните омаломощаващи ефекти от икономическата криза може да са най-коварните от всички. След време правителствата ще бъдат принудени да вдигнат данъците или да намалят разходите, само за да не позволят на дълговете да растат безкрайно. Колкото по-рано настъпи този момент, толкова по-голям е рискът правителствата да загърбят възстановяването, както направиха преди 10 години.
Следователно отменянето на фискалните правила е от съществено значение, но не е достатъчно. Колебливите реформи се нуждаят от нов тласък, за да могат да бъдат заменени от рамка, подходяща за пост-пандемичен свят с ниски лихви, който не поставя остарелите представи за фискална отговорност на пътя на икономическия растеж.
Още по-добре би било да се минимизират трайните щети сега. Това означава три неща, независимо от ограниченията, изисквани от общественото здравеопазване. Първо, да се предложи повече капиталова подкрепа и по-плавни преструктуриращи схеми за справяне с дълговия проблем. Второ, поддържане на стабилно търсене, за да се разшири наемането при онези работни места, които могат да бъдат безопасно изпълнявани. Трето, премахване на пречките пред трудовата мобилност, особено чрез намаляване на данъците върху заплатите и даване на стимули на работниците в платен отпуск да започнат нова работа, ако намерят.
Засега европейските икономически регулатори изиграват добре лоша ръка. Залозите обаче се вдигат и точно както след последната криза, те са тези, които ще осъществят или осуетят възстановяването.


Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
преди 5 години Най-голямата заплаха не е К19, а обезумелите ***, които управляват Европа. Огромната част от колосалните пари, които сега те ще напечатат или емитират като дълг - ще бъдат не похарчени за възстановяване на реалната икономика, но профукани за "зелени политики" - чиито резултати ги знаем - високи косвени данъци върху населението и бизнеса, скъпа електроенергия, очертаващ се енергиен недостиг, всичко това ще предизвика паническа миграция на реалната икономика от ЕС към страни с евтина и достъпна и сигурна енергия. Да напомням ли как февруари, докато нашият евродепутат Ангел Джамбазки настояваше да се затворят временно границите на ЕС за китайски хора - малоyмната урсула го пресече, че това сега не било от значение, защото се обсъждали "зелените политики", те били важни !!! Е, нейното "важно" причини най-тежката рецесия в историята на ЕС. Разбира се, нито тая мpъсница, нито дeбилният тимерманс, нито някой друг зелен олигoфрен подаде оставка, а европейците са вече с прекалено промити мозъци, за да вдигнат революция и да ги свалят със сила. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Печатане до безкрай.. грешка, докато другите се усетят. Това са развитите икономики. отговор Сигнализирай за неуместен коментар