Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Хардуер

Huawei отчете 10% ръст на приходите в България за първото тримесечие

Компанията подготвя първия си Huawei Experience Store в страната

Huawei отчете 10% ръст на приходите в България за първото тримесечие

Снимка: Qilai Shen/Bloomberg

Huawei е записала 10% ръст на приходите от продажби в България през първото тримесечие на годината спрямо същото тримесечие на 2019 г., съобщи Георги Колев, търговски директор на Huawei Consumer Business Group за страната.

Личната му прогноза е, че ще има 20-30% спад на годишна база на приходите от продажбите за второто тримесечие у нас.

От компанията обаче не се ангажират с официална прогноза, защото тримесечието е непредсказуемо предвид кризата, породена от коронавируса, но от екипа очакват пазарният дял на компанията "да остане много добър" и през текущия отчетен период.

Основното предизвикателство пред компанията по време на наложеното у нас извънредно положение е, че голяма част от магазините са останали затворени или са допускали малък брой хора вътре едновременно, което, заедно с чисто икономическите съображения, е накарало част от потребителите да отложат покупките си за по-късен етап. Затварянето на моловете също е било фактор, посочи пред Investor.bg Емилия Кирилова, мениджър „Връзки с обществеността“ в компанията.

Още по темата

По думите на Георги Колев сегментът за носими устройства е имал добро представяне в България през първото тримесечие. Той посочи, че всички продуктови категории са отбелязали растеж.

В момента компанията търси търговски партньор, който да ѝ помогне да отвори своя първи Huawei Experience Store в България. Идеята е той да бъде факт до края на годината, разкри маркетинг директорът на Huawei за България Дарина Иванова. 

От своя страна, Георги Колев серията смартфони P40 е започнала по-слабо продажбите си у нас, но в крайна сметка е успяла да набере инерция. Причина за това е фактът, че Vivacom започна да продава устройствата от тази серия едва в средата на май.

„Очакванията ни за продажбите на серията P40 напълно се оправдаха и дори надминаха очакванията ни“, коментира Емилия Кирилова. По думите ѝ през последните две-три седмици се усеща осезаемо, че пазарът се опитва да се върне към своите нормални нива.

Днес компанията обяви, че започва нова кампания, която ще позволява обратно изкупуване на стари модели при покупка на някой от смартфоните от серията P40.

Отвъд това се планира се продажбите на часовника Watch GT 2e да започнат през първата половина на юни през цялата мрежа от търговски партньори на компанията, като ще се предлагат всички налични цветове.

Във връзка с магазина за приложения AppGallery, от Huawei посочиха, че броят на регистрираните разработчици в нея е достигнал 1,4 млн. през първото тримесечие на тази година, от 650 хил. година по-рано. Месечно активните потребители пък са се увеличили от 520 млн. преди година до 650 млн. за първото тримесечие на 2020 г.

От компанията припомниха, че за 2019 г. Huawei Group е генерирала 110,38 млрд. евро приходи, което представлява 19,1% ръст на годишна база, въпреки че периодът е бил изпълнен с предизвикателства. В случая се визират проблемите, свързани с рестрикциите наложени от Вашингтон, които продължават да носят главоболия на компанията.

Звеното за потребителски устройства – Huawei Consumer Business Group е отбелязало 34% ръст на приходите за годината, като те са достигнали 60,6 млрд. евро.

Сегментът за носими устройства е записал 170% растеж на приходите спрямо година по-рано, а този с аудио устройства – с 200%. При персоналните компютри приходите са се увеличили с 222 на сто на годишна база.

Продадените смартфони за миналата година са достигнали 240 млн., или с 16,8% повече спрямо предходната година. От тях над 8 млн. са 5G смартфони.

От екипа на Huawei подчертават, че по данни на компанията за пазарни проучвания IDC разликата между пазарния дял с играч номер едно на пазара е под 2% през първото тримесечие на 2020 г.

През първото тримесечие на 2020 г. Huawei е продала 49 млн. смартфона, а броят на продадените 5G смартфони е съответно 18 млн. През периода приходите от носими устройства са скочили със 75 на сто на годишна база, а ръст се наблюдава и в другите категории – персоналните компютри (110%) и аудио предложенията (150%).

По статията работиха: автор Елена Кирилова, редактор Аспарух Илиев

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Хардуер
Бодигард 2.0 - Интерактивна предупредителна жилетка за максимална безопасност