Швейцарският концерн Nestle преосмисля своята стратегия и се фокусира все повече върху четири сектора за бъдещя растеж: кафе, храни за домашни любимци, детски храни и вода. Това заяви пред журналисти в София изпълнителният директор на „Нестле България“ АД Емануел Артур. По думите му сериозна част от придобитите от Nestle през 2017 г. компании са бизнеса със суперхрани или бутикови продукти. Такива са например канадският производител на витамини Atrium Innovations, южноамериканската компания за органични и супер храни Terrafertil, американската Blue Bottle Coffee и производител на растителен протеин.
Групата, която има 418 фабрики в 86 държави, отчита за 2017 г. приходи за 89,8 млрд. швейцарски франка, органичен ръст от 2,4% и реален вътрешен ръст от 1,6%. За първото тримесечие на 2018 г. приходите са достигнали 21,3 млрд. швейцарски франка.
Прогнозата на компанията за тази година е за ръст до 4 на сто, заяви Артур.
В България групата има една фабрика в София и 1092 служители. За 2017 г. производителят на KitKat отчита 258 млн. лв. приходи (с 1 млн. лв. повече спрямо 2016-та) и печалба за 23,3 млн. лв., заяви Мариан Маринов, мениджър „Финанси и контрол“. По-голямата част от продукцията се изнася към 43 държави.
Компанията държи на българския пазар първо място по пазарен дял в категориите кафе (40,6%), кулинарни продукти за готвене като подправки и разтворими концентрати (62,1%) и зърнени закуски (37,5%).
На второ място е по пазарен дял в категориите шоколадови десерти тип вафли (15,5%) след „Монделийз България“, при храните за домашни любимци (23,3%) и детското хранене (16,6%).
През 2017 г. компанията е инвестирала 6 млн. лева в увеличаване на производителността и развитие на нови продукти, в обучения за служителите, повишаване на енергийната ефективност и безопасността.
В Европа KitKat се произвежда в Германия, Великобритания и София, като българската фабрика е център за иновации, заяви Сара Вюитенез, мениджър „Фабрика за шоколадови продукти и бисквити“.
Годишното производство е 15 хил. тона, а износът е основно към Европа – Великобритания, Германия, Полша, Франция, Украйна, но и към страни като Канада и Австралия. 2,8 млн. лева са инвестирани в нови продукти, а 1,2 млн. лева в инфраструктурата на фабриката.
За всички страни компанията произвежда по една и съща рецепта – така Емануел Артур коментира темата за двойния стандарт на храните.
Представителите на Nestle съобщиха, че на българския пазар вече присъства наскоро разработения нов вид розов шоколад с производител фабриката в Германия.


България е сред водещите държави в света по връзка с природата
Зеленски иска актуализиран план за мир с Русия до 10 декември
Младеж пусна кадри как се вози на покрива на автобус в София
Радев проговори дали и кога може да създаде партия
Полицията във Варна с важна информация за утрешния протест
Катар създава национална AI компания по примера на ОАЕ и Саудитска Арабия
Защо Русия е във възторг от стратегията за национална сигурност на САЩ
Джейми Даймън каза, че Европа има реален проблем
Банковото кредитиране у нас ще продължи да нараства, лихвите ще останат ниски
Избрано от Bloomberg Tech Лондон 2025
10 от най-великите творения на Zagato
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
Без изненади - японски марки правят най-здравите нови автомобили
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
Защо Ричард Гиър е получил 20-годишна забрана да бъде водещ на "Оскарите"?
Кели Кларксън най-лесно пише коледни песни
5 вълшебни билки, които спират косопада
Цветът на 2026 година е странен и успокояващ - разберете кой е той