Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Ще станат ли по-достъпни електрическите автомобили?

България изостава най-много в зарядната инфраструктура за електромобили, посочи д-р Веселин Грозданов

гледано: 3646   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа
България изостава най-много в зарядната инфраструктура за електромобили. Не сме само ние в Европа, но ние нямаме и достатъчно електрически автомобили, които да се зареждат. Нямаме и икономическия интерес да се изгражда тази инфраструктура. Това мнение изрази в ефира на Bloomberg TV Bulgaria д-р Веселин Грозданов, преподавател във Висше транспортно училище „Тодор Каблешков“.

Той коментира бъдещето и на друг сектор, свързан с големите и малки петролни компании. Въпросът е как те ще се преориентират след 2035 година, след като Европейската комисия представи своите идеи за изпълнението на Зелената сделка.

„Предложените политики забраняват продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили в 27-те държави с цел екологична неутрална Европа“, напомни той.

Още по темата

Веселин Грозданов посочи, че след 2035 година няма да спрат продажбите на горивата.

„Но една модерна бензиностанция в бъдеще няма да я наричаме така, тъй като ще има специално предвидени колонки за електрическо зареждане на колите. А изискването на Европейския съюз е да има над три милиона и половина станции за целия континент. И това показва, че не само в България сме изостанали, а това е нов бизнес, който много страни ще започнат“, коментира експертът.

Относно новите екостикери, които от 12 юли получават шофьорите, когато преминават през Годишен технически преглед, Веселин Грозданов сподели, че повече трябва да се притесняват водачите на автомобили, които са над 20 години, които представляват близо 60% от автомобилния парк в България.

Тези стикери вече се поставят и са преминали бройката от около 30 хил. автомобила за три дни. Реалният ефект от въвеждането им е за самите общини спрямо техните планове за устойчива градска мобилност. В собствените си планове те могат да запишат, че градският център е неутрален откъм замърсяване и ще бъде забранявано навлизането на стари автомобили.

Така всеки град от 1 януари 2022 година ще въведе контрол за мръсните коли и кои биват допустимите еконорми за конкретните автомобили в общината. Всяка община ще слага конкретна санкция, а в София ще бъде въведена червена зона, където 2/3 от колите няма да могат да влизат, заради изискванията в еконормата.

Реалистична ли е забраната за продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили от 2035 г. в ЕС? 

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да видите тук

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

1
 
1
 
1
преди 2 седмици
Нали не си представяте гора от чарджъри и кадаиф от кабели по тротоарите ? Ами нови гигавати ток и многомилиардна инфраструктура от нови подстанции, силови магистрали, трафове, табла, и пр. ? Една чудесна алтернатива е ГазоТурбинното Електрическо Задвижване на всякакви превозни средства, със 100% Карбон-Неутрално и супер-евтино (0,20лв./кг) ИФО-Гориво - https://biodizel.alle.bg .

Още от Икономика и политика
Гълъб Донев: Социалната пенсия ще нарасне с 14,3%, а минималната – с 13,3 на сто