Необработени нарушения за 70 млн. лева са се натрупали в националното тол управление в последната година. Това стана ясно на брифинг в Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ), на който бяха представени резултатите от проверката на тол системата.
Тол системата беше въведена след няколкократно отлагане през март 2020 г. Инвестицията е за почти 300 млн. лева. Проверката на служебния кабинет беше назначена заради съмнения за генерираните приходи и продължаващ превес на постъпленията от електронни винетки на леки автомобили.
Зам.-министърът на регионалното развитие Захари Христов коментира, че нарушенията се обработват ръчно. В тол управлението с това се занимават около 15 човека. Ежедневно пристигат 2500-3000 нови фиша за обработка. Физически е възможна обработката на 500-600, посочват от Националното тол управление, като се ангажират да наваксат за около 5-6 месеца с реорганизиране на работата.
Христов подчерта, че основният ползвател, който най-много разрушава пътната мрежа – товарните автомобили, продължават да плащат по-малко в сравнение с леките автомобили. По думите му МРРБ ще прави анализ заради пробойните и недобрите практики в системата. Тогава ще можем да вземем решение как да действаме, коментира той.
Христов посочи, че към май т.г. са събрани 205 млн. лева, докато през 2019 г. приходите само от винетки са за 392 млн. лева. За 2021 г. ни остават още 185 млн. лева, които да съберем, за да достигнем числата за 2019 г., посочи той.
Зам.-министър Тодор Анастасов коментира, че смисълът на тол системата е да генерира приходи, които да дават възможност да се поддържат пътищата в нормален вид, за да се използват пътищата от всички. След преразглеждането на цените става ясно, че отново този, който разрушава пътищата, не плаща достатъчно за тях, коментира той.
Това трябва това да бъде преразгледано, обсъдено и коригирано, каза той.
Независимо от конкретните приходи, получава се така, че пътищата се рушат, а този, който ги разрушава, не си плаща. Трябва да се извърви пътя, така че таксуването да стане справедливо, коментира още Анастасов.
Христов коментира, че за пътища втори и трети клас в планински райони, например област Смолян, където работят дърводобивни фирми и преминава тежкотоварна техника, не плащат тол такси за пътната мрежа, която ползват и натоварват.


Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Затварят основни улици заради мача Спартак - Левски днес във Варна
Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?
преди 4 години Автоматизирайте и опростете работата като не смогват хората да я вършат бе... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Това важи само за някои фирми, чиито возила не се глобяват. Другите ни жулят наред - лични, служебни. Познавам двама глобени за липса на винетка през тази година. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Никой не казва нищо за парите от данъците с които се облагат всички автомобили.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години От така написаното излиза че "някой" в тол управлението не желае да си свърши работата?! При 2500-3000 фиша дневно (минимум 70лв) излиза че този някой в тол управлението умишлено пропуска ПОНЕ 140 000 лв загуби за ден?! (2000 фиша х мин 70лв)?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар