Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Имената на бизнеса

Макс Гурвиц: На българските компании за иновации не им достигат пазарни умения

В България има невероятен потенциал за иновации в сферата на храните, свързани със здравословния начин на живот, посочи ръководителят на фонд мениджъра „Витоша Венчър Партнърс“

Макс Гурвиц: На българските компании за иновации не им достигат пазарни умения

Снимка: Личен архив

Макс Гурвиц е предприемач и инвеститор, базиран в София, България. Има холандски произход, но е израснал в САЩ. През 2008 г. основава онлайн компания за правни услуги в Амстердам, която продава през 2011 г. Тогава се премества в София, където става член от екипа съоснователи на един от първите инвестиционни фондове за рискови инвестиции в региона и България – Eleven. През последните години участва в изграждане на първите акселераторски програми в Югоизточна Европа и отначало членува, а после ръководи базираната в Сан Франциско международна мрежа бизнес ангели Cross Border Angels.

От 2015 г. Макс Гурвиц реализира няколко успешни проекта по изграждане на стартъп среда в Европа и света – програмите Entrepreneur-in-Residence, TRACTION Camp, Startup AddVenture и Western Balkans Mobility Fund, които действат в над 20 държави по света.

От 2017 г. той е съосновател на един от водещите световни форуми за предприемачи и инвеститори – Summit Summit, а през 2019 г. води формирането на екипа на  Обединение „Витоша Венчър Партнерс“, подкрепен от ФМФИБ, от който се очаква да инвестира в над 76 иновативни компании до края на 2023 г.

В състава на „Витоша Венчър Партнърс“ са: Марин Илиев, Марис Прии, Ерик Андерсън, Пол Вайнбергер, Макс Гурвиц, Никола Стоянов.

Фонд на фондовете избра Обединение „Витоша Венчър Партнърс“ за фонд мениджър за управлението на ФУНФ II, последния от трите Фонда за ускоряване и начално финансиране. Финансовият инструмент е подпомогнат със средства по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, съфинансирана от Европейския фонд за регионално развитие.

В кои индустрии вижда потенциал Макс Гурвиц, как е формиран екипът на Обединение „Витоша Венчър Партнърс“, как фонд мениджърът ще привлече инвеститори - на тези и други въпроси на Investor.bg  отговори Макс Гурвиц, ръководител на екипа на фонда.

Г-н Гурвиц, Фонд на фондовете избра Обединение „Витоша Венчър Партнърс“ за мениджър за управлението на ФУНФ II, последния от трите Фонда за ускоряване и начално финансиране. Като финансов посредник ще управлявате публични средства за 35,6 млн. лева, с които ще се финансират над 76 фирми. Как ще откривате стартъпи, които имат потенциал да се развиват и да излязат на международните пазари?

– Нашият екип има много добър опит както на българския пазар, така и в региона по вертикални технологични бизнеси, които са на световно ниво – там, където са центровете на тази индустрия – в Силициевата долина, Лондон, Берлин. От нашия екип аз и Марин Илиев сме в екипите на първите български венчър фондове. Марин Илиев е успешен рисков инвеститор, който се включи във венчър кепитъл индустрията още в нейния зародиш в България през 2005 г. като инвестиционен мениджър в NEVEQ и „Рослин“. Има опит с инвестиции в някои от най-известните технологични компании в България и работи пет години в една от най-големите инвестиционни компании в САЩ. Той познава българския пазар от неговото начало. Аз съм в България от 2011 г. и съм част от екипа на фонда Eleven като партньор и инвестиционен мениджър. Другите членове на екипа също имат добър опит в ключови за нас пазари като Австрия, Естония и САЩ.

С този екип, с мрежата, която имаме в местната екосистема, ще работим проактивно в индустриите, където има силен потенциал за растеж. Участвали сме в изграждането на тази екосистема и сме много навътре във всичките организации – имаме лични контакти, знаем кои са хъбовете и местата, където можем да намерим компаниите.

Една от целите ни е същата както и във фондовете, които правихме досега, трябва да привлечем интересни компании. Те не са дошли още в България, но могат да се позиционират тук, за да използват местни ресурси, както и човешкия потенциал от специалисти. Това е вторичният ни план, но идеята е да подкрепяме съществуващи български компании и други, които могат да намерят партньори за общ бизнес.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Имената на бизнеса
ЧЕЗ: Знаем, че сега повече от всякога обществото се нуждае от нас