Финансовият бизнес на китайския милиардер Джак Ма е напът да се нареди сред най-скъпите компании в света, пише Wall Street Journal.
Ant Financial Services Group, дъщерна компания на гиганта за електронна търговия Alibaba Group, се готви да набере 9 млрд. долара в частен кръг от финансиране, съобщи изданието, позовавайки се на запознати източници.
Ant, която е собственик на популярната мобилна мрежа за плащания Alipay и е един от най-големите небанкови кредитори в Китай, води преговори с потенциални инвеститори, а интересът към акциите ѝ е силен, посочват запознати с плановете източници.
Последният кръг от финансиране може да оцени Ant на близо 150 млрд. долара, което я превръща в една от най-големите частни компании, чиито бизнес е оценен за над 1 млрд. долара.
Основаната от Ма компания набира средства на фона на очакваното първично публично предлагане, което може да бъде факт тази година, коментират същите източници.
Ако Ant стане публична с пазарна капитализация от над 100 млрд. долара, тя може да струва повече от големите американски финансови компании, включително Goldman Sachs Group Inc., Paypal Holdings Inc. и BlackRock Inc. IPO-то на Alibaba през 2014 г. на борсата в Ню Йорк набра 25 млрд. долара, а компанията беше оценена за над 200 млрд. долара при своя борсов дебют.
Говорителят на Ant отказа да коментира „пазарните слухове“.
През април 2016 г. финансовото подразделение на Alibaba набра рекордните 4,5 млрд. долара от консорциум от подкрепяни от държавата инвеститори. Финансирането тогава отбеляза най-големия подобен рунд на частно финансиране в технологичната индустрия.
Оттогава компанията увеличи приходите си, разшири Alipay в Китай и в други страни, както и обхвата на финансови услуги за физически лица и малки предприятия.
Alibaba обяви през февруари, че ще придобие около една трета от акциите в Ant. Сделката се очаква да приключи през втората половина на тази година и ще бъде от полза за Alibaba и нейните акционери, когато Ant стане публична компания.
Ant беше създадена през 2011 г., след като Alibaba раздели мрежата си Alipay, която стартира през 2004 г. и се използва от стотици милиони хора за заплащане на покупки от сайтовете за онлайн пазаруване на Alibaba.
Оттогава Ant се превърна в гигантска финансова екосистема, която през миналата година е обработила плащания за повече от 1 трилион долара.
Alipay в момента се използва от над 520 млн. души, което я прави най-голямата платформа за мобилни разплащания в света, въпреки че потребителите ѝ са предимно в Китай.
Но през последните години компанията губи пазарен дял заради местните конкуренти като WeChat Pay, собственост на конкурента на Alibaba - Tencent Holdings.
Печалбата на Ant преди данъците през миналата година е нараснала с 360% до 1,96 милиарда долара спрямо 2016 г.
Ant се опитва да разширява бизнеса си и в чужбина, като сключва партньорства с чуждестранни банки и платежни мрежи, за да лансира Alipay сред търговците на дребно по целия свят. Фирмата миналата година се опита да придобие американската компания за парични преводи MoneyGram International Inc. за около 1,2 млрд. долара, но сделката беше отменена, тъй като компаниите не успяха да получат одобрението на Комисията за чуждестранни инвестиции в САЩ.


Благотворителен базар се провежда в Музей за нова история на Варна
Спипаха млад мъж с дрога във Варна
Среброто чупи рекорди! Засенчи златото с огромен ръст в цената
Надзорът потвърди: плащания към аптеките се отлагат – заплашени са хиляди пациенти
Шофьор получи 10 глоби, направени от друг водач
Внедряването на AI на Уолстрийт ще доведе до бум в наемането на кадри
МВФ: Близкият изток остава устойчив въпреки рисковете
За първи път от години: Българските софтуерни компании с едноцифрен ръст
Банкерите се готвят за IPO-та през 2026
SpaceX се очаква да направи по-голямо IPO от Aramco
Как водата може да спаси дизеловите коли в Европа
Opel Astra получи малки, но важни промени
Най-готините автомобилни цветове на 2025
BYD произведе 113 GWh батерии и обяви война на дефектите
Mercedes прелетя над кръгово, след като шофьорът припадна
През 2025 г. Истанбул остава градът с най-натоварения трафик в света
В България лесно бутаме правителства: Какво правим след това?
Няма замърсяване от заседналия танкер край Ахтопол
Милена Милотинова представи новия си филм в Мюнхен
Васил Терзиев скочи на кмета на "Люлин" за боклука: Все някой му е виновен